نیروهای بومی اولویت جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها باشند
کد خبر: 4181483
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
معاون آموزش وزیر بهداشت:

نیروهای بومی اولویت جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها باشند

معاون آموزش وزیر بهداشت با بیان اینکه در جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها تلاش شد تا نیروهای بومی در اولویت باشند،‌ گفت: این مهم ماندگاری اعضا هیئت علمی را در استان‌ها رقم زده است.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزش وزیر بهداشت

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزش وزیر بهداشت، عصر روز گذشته، 21 آبان در مراسم افتتاح دانشکده داروسازی در سمنان با بیان اینکه ۲۷ دانشکده داروسازی در کل کشور فعال است، گفت: در حال حاضر ۲۴ دانشکده داروسازی دولتی و سه دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی در ایران وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه از تعداد دانشکده‌های داروسازی فعال سطح کشور ۱۱ دانشکده در حوزه طب سنتی ورود کردند، گفت: وزارت بهداشت تلاش دارد تا ورود دانش‌بنیان‌ها را به این مقوله تقویت سازد.

معاون آموزش وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه ۲۱ هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند، افزود: از این تعداد سهم دانشکده‌های داروسازی ۹۰۰ هیئت علمی است.

باقری‌فرد ادامه داد: در جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها تلاش شد تا نیروهای بومی در اولویت باشند که این مهم ماندگاری اعضا هیئت علمی را در استان‌ها رقم زده است.

وی از پیگیری حوزه ورود فناوری با پیگیری اعضای هیئت علمی در علوم پایه خبر داد و افزود: در مقوله جذب هیئت علمی حوزه فناوری و پژوهش و مشارکت فعال اساتید مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام
captcha