ایکنا به مؤلفه‌های وحدت در جهان اسلام سرعت بخشیده است
کد خبر: 4181209
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

ایکنا به مؤلفه‌های وحدت در جهان اسلام سرعت بخشیده است

دیلم با بیان اینکه انعکاس رویدادها و گفتمان‌های قرآنی به وحدت مسلمانان جهان اسلام سرعت بخشیده است، گفت: این خبرگزاری ضمن شناساندن فرهنگ غنی قرآنی بیانگر چهره قرآنی، ارزشی و معنوی ایران اسلامی است.

دیلم رئیس امور قرآنی اداره کل ارشاد گلستان

حسن دیلم، رئیس امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌‌وگو با ایکنا از گلستان به مناسبت سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا گفت: رسانه یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین ابزار در تبلیغ و ترویج فرهنگ و مفاهیم آموزه‌های قرآنی بوده، لذا با ضریب‌دهی به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی باعث می‌شود تا مخاطبان و جامعه بزرگ‌تری از آن بهره‌مند شوند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا تأثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ قرآنی دارد، ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و ایجاد جامعه آرمانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی نیاز به شناخت و تقویت نگرش اعتقادی و ارزشی بوده تا تبدیل به رفتار جامعه شود، بنابراین رسانه‌ها با فعالیت خود می‌توانند زمینه ساز این بستر شوند.

دیلم با بیان‌اینکه این رسانه به 20 زبان زنده دنیا مخابره می‌شود، اظهار کرد: انعکاس رویدادها و گفتمان‌های قرآنی به وحدت مسلمانان جهان اسلام سرعت بخشیده و با توجه به حبل‌الله بودن قرآن ضمن شناساندن فرهنگ غنی قرآنی بیانگر چهره قرآنی، ارزشی و معنوی ایران اسلامی است.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا ایکنا در معرفی پیشکسوتان و چهره‌های قرآنی تا چه اندازه موفق بوده است؟»، بیان کرد: معرفی پیشکسوتان چهره‌های قرآنی به ویژه نوجوانان و جوانان نخبه قرآنی ضمن شناساندن و معرفی الگوهای قرآنی باعث ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر جوانان و نوجوانان به حوزه قرآنی شده که ایکنا دراین حوزه موفق عمل کرده است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برای ارتقای فعالیت رسانه ایکنا، گفت: ایجاد ارتباط سامانه‌ها و درگاه‌های اینترنتی مورد نیاز قرآنیان به عنوان نمونه سامانه حمد با خبرگزاری ایکنا و در دسترس قرار گرفتن محتوای تولیدی، فرهنگی و هنری حوزه قرآنی بخصوص در سبک زندگی قرآنی به عنوان آرشیو در خبرگزاری علاوه بر تسهیل در بهره‌مندی علاقه‌مندان و نشر در فضای مجازی به بهره‌مندی بیشتر از خبرگزاری ایکنا کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha