ایکنا تبیین‌گر مسائل قرآنی است
کد خبر: 4181137
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
امام جمعه درمیان:

ایکنا تبیین‌گر مسائل قرآنی است

حجت‌الاسلام مصیب خزاعی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا تببین‌گر مسائل قرآنی است، گفت: خبرگزاری ایکنا مسائل روز را از قرآن تبیین می‌کند و به نظرم تبیین‌گر بسیاری از مسائلی است که مردم فکر می‌کنند آن مسئله ربطی به دین، قرآن و مذهب ندارد.

حجت الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه شهرستان درمیانحجت‌الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه شهرستان درمیان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با گرامیداشت سالروز تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن گفت: خبرگزاری ایکنا، اخبار قرآنی را به‌صورت تخصصی نشر می‌دهد و هر خبر قرآنی را که بخواهیم اطلاع‌رسانی کنیم از طریق این خبرگزاری انجام می‌شود.

وی در خصوص تأثیر خبرگزاری ایکنا در اشاعه فرهنگ قرآنی در عرصه بین‌الملل بیان کرد: خبرگزاری ایکنا بالغ بر 21 زبان دنیا اخبار قرآنی را پخش و به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه می‌‌کند؛ خیلی از مردم فکر می‌کنند زبان‌های زنده دنیا اردو، انگلیسی، عربی، فرانسوی و روسی است، در صورتی که هدف از انتشار اخبار قرآنی به 21 زبان دنیا اشاعه فرهنگ قرآنی است، ولو اینکه تعداد کمی پیرو در یک زبانی داشته باشد باز هم برای همان تعداد اندک پخش خبر امکان‌پذیر است، چراکه برای آن‌ها انسان مهم است نه تعداد افراد که تأثیر بسزایی دارد.

خزاعی افزود: جلسات مذهبی و دینی که در خصوص مسائل دنیا در کشورهایی مثل افغانستان، کشمیر، سوریه، لبنان، برگزار می‌شود خیلی از اینها تأثیرش را از خبرگزاری ایکنا دریافت کردند. این رسانه بین‌المللی به معرفی پیشکسوتان قرآنی پرداخته و موجب شناخت مردم نسبت به این افراد قرآنی می‌شود.

وی ادامه داد: چه بسا که این ارتباط‌گیری برادران اهل سنت درمیان با پیشکسوت قرآنی در مصر، مشهد و قم برگرفته از خبرگزاری ایکنا باشد، معرفی این افراد باعث می‌شود افرادی که در نقطه محروم صفر مرزی هستند بتوانند ارتباط و الگو بگیرند و با دنبال کردن اخبار قرآنی ایکنا فرد به نتیجه و هدف خود می‌رسد.

خزاعی در خصوص سرعت اطلاع‌رسانی اخبار گفت: سرعت اطلاع‌رسانی و به‌روز بودن اخبار در هر لحظه و هر ثانیه تغییر می‌کند، به‌طور نمونه در سایت شهر خبر به‌صورت آنلاین در هر لحظه تغییر می‌کند و یکی از رسالت‌های خبرگزاری ایکنا این است که اخبار قرآنی را به‌روز به مردم اعلام و منتشر کند.

امام جمعه شهرستان درمیان اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا مسائل روز را از قرآن تبیین می‌کند و به نظرم تبیین‌گر بسیاری از مسائلی است که مردم فکر می‌کنند آن مسئله ربطی به دین، قرآن و مذهب ندارد. این خبرگزاری الگوی وحدت در جامعه، حوزه و دانشگاه است، گرچه می‌تواند بیشتر از اینها در بحث حوزه و دانشگاه کار کند و الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

خزاعی بیان کرد: فطرت پاک انسان‌ها را به سمت قرآن هدایت می‌کند. این فطرت پاک خودش یک امتیاز برای خبرگزاری ایکناست که متناسب با ذات و فطرت پاک بشر دنبال خدا و قرآن است و وقتی از قرآن مطلبی را پخش می‌کند این فطرت آن را می‌پذیرد و دنبال می‌کند.

وی در خصوص ارتقای فعالیت این رسانه گفت: باید تبلیغات بیشتری در حوزه علمیه، مدارس، ادارات تبلیغات اسلامی، مساجد، کانون فرهنگی هنری انجام شود، لذا باید تبلیغات را از طریق فضای مجازی و انتخاب افراد مختلف در شهرستان‌ها که پل ارتباطی هستند انجام داد تا مردم نسبت به خبرگزاری شناخت پیدا کنند.

امام جمعه درمیان با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا مسیر را برای انتقال انقلاب در سایر کشورها به‌خوبی هموار می‌کند، یادآور شد: تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر فکر، ذهن و فطرت مردم است چون انقلاب ما برگرفته از قرآن و قیام حسین(ع) است. سفیرانی که فرهنگ قرآنی را اشاعه می‌دهند و کارشان ثواب است.

انتهای پیام
captcha