ترویج مفاهیم قرآنی با استفاده از ظرفیت هنرمندان در ایکنا
کد خبر: 4181133
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
در گفت‌وگو با ایکنا تأکید شد

ترویج مفاهیم قرآنی با استفاده از ظرفیت هنرمندان در ایکنا

سرپرست گروه قرآن‌ و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت و استعداد هنرمندان استان در ترویج مفاهیم قرآنی باعث رشد و ارتقای فرهنگ قرآنی برای تنوع و بهتر شدن خبرگزاری ایکنا می‌شود.

امیر کوچی سرپرست گروه قرآن‌وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبیامیر کوچی، سرپرست گروه قرآن‌ و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با گرامیداشت سالروز خبرگزاری بین‌المللی قرآن اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا یک منبع معتبر برای مخاطبان است که توانسته با انعکاس به موقع اخبار در حوزه قرآن نقش بی‌بدیلی در ارتقا، اطلاع‌رسانی، تشویق و ترغیب جامعه برای مخاطبان قرآنی ایفا کند.

وی بیان کرد: خبرگزاری ایکنا به‌عنوان یک رسانه بین‌المللی در حوزه انتقال مفاهیم و اشاعه فرهنگ قرآن به زبان‌های مختلف دنیا به‌ویژه در جامعه جوان نقش بسیاری ایفا می‌کند.

کوچی تصریح کرد: ایکنا به‌عنوان یک رسانه قرآنی همواره در معرفی پیشکسوتان بین‌المللی خوب و مطلوب عمل کرده و با توجه به اینکه برخی چهره‌های شاخص در برخی نقاط مرزی و دور از مرکز گاهی ناشناخته باقی می‌مانند نیاز است با پوشش خبری مطلوب به معرفی این چهره‌ها پرداخته شود.

سرپرست گروه قرآن‌ و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در خصوص سرعت اطلاع‌رسانی و به‌روز بودن اخبار قرآنی گفت: خبرگزاری ایکنا اخبار را به‌صورت مستمر و به‌روز منتقل می‌کند و از این نظر یکی از خبرگزاری‌های مطلوب و کارآمد است که این خود در ارتقای فرهنگ قرآنی نقش بسزا و تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی در پاسخ به اینکه کدام بخش ار سرویس‌های خبرگزاری را دنبال می‌کند، بیان کرد: به اقتضای شغلی و سازمانی خود بخش فعالیت قرآنی و معارف را بیشتر دنبال می‌کنم. با توجه به اینکه معرفی فرهیختگان جامعه حوزوی و دانشگاهی به‌‌خصوص در حوزه علوم انسانی و قرآنی یکی از کارهای شاخص این رسانه است، باید با ایجاد یک ارتباط رسانه‌ای قوی‌تر با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بر گستره و تأثیرگذاری این امر مهم در بین این دو قشر فرهیخته اقدام شود.

سرپرست گروه قرآن‌ و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ترجمه اخبار در خبرگزاری ایکنا به 21 زبان دنیا می‌تواند بر تأثیرگزاری آن در انتقال مفاهیم قرآنی و صدور پیام‌ها و فرهنگ قرآن اسلامی به سایر کشورهای جهان کمک بسزایی کند و این ویژگی آن را نسبت به سایر پایگاه‌های خبری کشورهای عربی منحصر به‌فرد و شاخص کرده است.

وی با بیان پیشنهادات برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی گفت: پرداختن به ایده‌های قرآنی برای پویایی این حوزه و تشویق فعالان خلاق و ایده‌پرداز در حوزه قرآن با توجه به اینکه نسل جوان به‌خصوص دانشجویان به‌عنوان یکی از مخاطبان ویژه این خبرگزاری محسوب می‌شوند نیاز به ارتباط گسترده‌تری با جامعه دانشجویی احساس و یکی از ضروریات محسوب می‌شود.

کوچی بیان کرد: استفاده از ظرفیت و استعداد هنرمندان استان در ترویج مفاهیم قرآنی باعث رشد و ارتقای فرهنگ قرآنی برای تنوع و بهتر شدن این رسانه می‌شود؛ با توجه به اینکه نوجوانان و دانش‌آموزان هم مخاطبان این خبرگزاری هستند تدوین مطالب در قالب محتوای قرآنی متناسب با این گروه سنی می‌تواند توسط این خبرگزاری به‌عنوان یک کار اثرگذار دنبال شود.

انتهای پیام
captcha