برگزاری 600 برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در البرز
کد خبر: 4181040
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

برگزاری 600 برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در البرز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز با اشاره به اهمیت هفته کتاب و کتابخوانی (23 تا 30 آبان) گفت: به این مناسبت بیش از 600 عنوان برنامه در این استان طراحی شده است.

کتاب

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز، علی معدنی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به اهمیت هفته کتاب و کتابخوانی (23 تا 30 آبان) اظهار کرد: به این مناسبت بیش از 600 عنوان برنامه در این استان طراحی شده است.

وی بیان کرد: برگزاری کنگره شعر و داستان «در مسیر روح‌الله» ویژه سالگرد شهید عجمیان از جمله ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در البرز است که به مدت دو روز برگزار می‌شود.

معدنی‌پور دیدار با خانواده‌های معظم شهدایی که زندگی‌نامه آن‌ها به‌صورت کتاب به چاپ رسیده است را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: برنامه استانی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار روز شنبه، ۲۷ آبان‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز یکی دیگر از برنامه‌ها را رونمایی و نقد کتاب «اسم تو مصطفاست» برشمرد و گفت: این کتاب مربوط به زندگی‌نامه شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» است که همراه با رونمایی از این کتاب از نویسنده این کتاب، راضیه تجار به‌صورت ملی تجلیل می‌شود.

این مسئول رونمایی از کتاب‌های بومی استان با عنوان فصل کتاب البرز را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و افزود: رونمایی و نقد کتاب «آبی آرام» در کرج که مجموعه شعری از یک نویسنده بومی است و همچنین رونمایی از کتاب «نیمه روشن ماه»، «هلیا در سرزمین شاهنامه»، «فرهنگ جامع ضرب‌المثل‌های تاتی اشتهارد»، «امانت خدا» و «انفاق و اثرات آن در زندگی» از دیگر برنامه‌های رونمایی و نقد کتاب است که در دیگر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی جشنواره «زیر سایه کتاب» در سه مقطع را از دیگر این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از مقاطع این جشنواره در بخش داستان‌نویسی کتاب است که کتابی را به کودکان و نوجوانان به‌صورت مصور معرفی می‌کنیم تا آن‌ها متنی برای آن بنویسند و کتاب‌نویسی کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز مقطع دوم این جشنواره را بخش کتاب‌سازی دانست و ادامه داد: این بخش با عنوان «کتابخانه رویایی من» برگزار می‌شود تا کودکان و نوجوانان کتاب رویایی‌شان را به‌صورت تصویر یا جلد در بیاورند. همچنین بخش «مهمان قطبی» عنوان آخرین مقطع جشنواره زیر سایه کتاب است که در این بخش نمایشنامه‌خوانی است کودکان و نوجوانان از یک کتاب انجام می‌شود.

این مسئول گفت: در دهه سوم آبان نیز مسابقه «لیگ کتاب باز» برای گروه سنی نوجوانان برگزار می‌شود که این مسابقه به‌صورت مشاعره با شخصیت‌های اصلی داستان و نویسنده است.

معدنی‌پور برگزاری بخش آکادمی کتابخوانی در فردیس ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در روز ۲۵ آبان‌ماه را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد و اضافه کرد: در این برنامه طی ۵۰ روز ۵۰ کتاب برای مطالعه معرفی می‌شود.

انتهای پیام
captcha