مسئله اشتغال نیاز و ضرورت واجب لرستان است
کد خبر: 4180962
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
امام جمعه خرم‌آباد:

مسئله اشتغال نیاز و ضرورت واجب لرستان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، با اشاره به دستاوردهای دولت در لرستان در حوزه‌های آبرسانی، گازرسانی، مدرسه‌سازی، راهسازی، بهداشت و درمان و دیگر زمینه‌ها، گفت: اشتغال نیاز و ضرورت واجب لرستان است و در دیدار با مسئولان کشوری به کرات به این معضل تأکید شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امام جمعه خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امام جمعه خرم‌آباد، امروز، ۱۹ آبان ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور در تلاش است که جایگاه ایران را در سطح بین‌المللی بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور برای رشد کشور از استانی به استان دیگر، کشوری به کشور دیگر و از معاهده‌ای به معاهده‌ای دیگر برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم مجاهدت می‌کند و توفیقاتی هم در دولت به دست آمده است.

شاهرخی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در لرستان در حوزه‌های آبرسانی، گازرسانی، مدرسه‌سازی، راهسازی، بهداشت و درمان و دیگر زمینه‌ها، بیان کرد: اشتغال نیاز و ضرورت واجب لرستان است و در دیدار با مسئولان کشوری به کرات به این معضل تأکید شده است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه سال‌هاست وعده‌های اشتغال در این استان اجرایی نشده است، گفت: صنعتی که بتواند بیکاری را در لرستان کمتر کند مشاهده نمی‌شود؛ بنابراین باید الزامات استان صنعتی در آن ایجاد شود در حالی‌که برخی از استان‌های همجوار ما به علت اشباع شدن از صنعت، محیط زیست آلوده دارند اما لرستان بی بهره از صنعتی است که اشتغال قابل توجهی را ایجاد کند.

وی افزود: لرستان اگر استانی کشاورزی در نظر گرفته شده باید الزامات مربوطه در آن مهیا و سدها تکمیل شود تا شبکه‌های آبیاری به زمین‌های کشاورزی برسد و صنایع تبدیلی و دیگر امکانات مورد نیاز فراهم شود.

شاهرخی با بیان اینکه ۲۳ ماه از سفر هیئت دولت به لرستان گذشته است، اظهار کرد: برخی از مشکلات مردم متدین و انقلابی استان برطرف نشده و رفع آن نیازمند تسهیلات، بسترهای اشتغالزایی و حمایت همه جانبه است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی لرستان تصریح کرد: این استان دارای ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری اما فاقد زیرساخت‌های لازم است.

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار نفر از فرزندان شهیدان و ایثارگران لرستان با تحصیلات متنوع بیکار هستند که بیش از ۲ هزار نفر از این مجموعه فرزندان شهدا هستند افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران امکاناتی در این استان دارد که می‌تواند زمینه اشتغال این جوانان را فراهم کند.

شاهرخی با اشاره به برج‌های دوقلو، هتل صخره‌ای و پادگان ۰۷ به‌عنوان نمادی از طرح‌های رها شده و نیمه تمام در لرستان گفت: غصه‌های مردم این استان باید پایان یابد که راهکارهای برون رفت از این وضعیت در نامه‌های ارسالی به قوای مختلف ذکر شده است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ثبت نام داوطلبان به پایان رسیده و مرحله رسیدگی به احراز صلاحیت‌ها آغاز شده که باید در تمام این مراحل مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت مورد ملاحظه قرار گیرد و همه به قوانین پایبند باشند.

انتهای پیام
captcha