رقابت 115 مددجوی استان مرکزی در مسابقات حفظ قرآن
کد خبر: 4180810
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

رقابت 115 مددجوی استان مرکزی در مسابقات حفظ قرآن

معاون فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مرحله استانی دو رشته حفظ تخصصی و عمومی ویژه مددجویان با حضور 115 حافظ در قالب جشنواره قرآنی «باران وحی» در مجتمع آیت‌الله اراکی در حال برگزاری است.

مسابقات حفظ مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله استانی ششمین دوره مسابقات حفظ قرآن در گروه‌های سنی مختلف تحت عنوان «باران وحی» از صبح امروز، 18 آبان در دو گروه بانوان و آقایان در مجتمع آیت‌الله اراکی اراک آغاز شد.

فاطمه رستمی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن این نهاد به خبرنگار ایکنا گفت: ششمین جشنواره قرآنی «باران وحی» در 14 رشته و در فضای مجازی با استفاده از سامانه هم‌گروه زیر مجموعه سامانه امدادهوشمند برگزار شد و علاقه‌مندان می‌توانستند آثار خود را در گروه‌های سنی کمتر از 12 سال، 12 تا 16 سال و بالای 16 سال ارسال کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان با استفاده از سامانه هم‌گروه آثار خود را در رشته‌های ترتیل، تحقیق، دعاخوانی، فهم قرآن، اذان، نهج‌البلاغه، صحیح‌خوانی قرآن، صحت نماز، صحیفه سجادیه، مداحی، قصه‌گویی، نقاشی و خوشنویسی ارسال کردند.

رستمی افزود: در سامانه ذکر شده هزار و 749 داوطلب آثار خود را بارگذاری کردند و با توجه به اینکه متقاضیان در سه بخش آوایی، هنری و حفظ فرصت حضور داشتند تعداد آثار ارسالی به دو هزار و 700 اثر رسید که توسط 23 داور در بخش‌های مختلف در حال داوری است و نفرات برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد استان اضافه کرد: علاوه بر 14 رشته عنوان شده، داوطلبان می‌توانستند در 2 رشته حفظ تخصصی و حفظ عمومی نیز شرکت کنند. در این رشته‌ها 136 نفر ثبت‌نام کردند که پس از برگزاری آزمون کتبی 115 نفر به مرحله شفاهی راه یافتند. به منظور ایجاد شوق و انگیزه بیشتر بین داوطلبان این مسابقات امروز، 18 آبان، به صورت حضوری در مجتمع آیت‌الله اراکی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه رویکرد جشنواره «باران وحی» فرهنگی و هنری با رویکرد قرآنی است و استقبال مددجویان از این جشنواره بهتر از سال‌های قبل بوده است، گفت: این دوره از مسابقات حفظ در دو بخش بانوان و آقایان از سوی خانم‌ها فهیمه جفرسته، کاظمی، مهین میرزایی، محدثه مؤمنی و آقایان مسعود اکبری، مجید جدیدی و مهیار قاسمی داوری می‌شود.

انتهای پیام
captcha