توجه دولت سیزدهم به عدالت در حوزه سلامت
کد خبر: 4180635
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
مدیرعامل بیمه سلامت ایران مطرح کرد؛

توجه دولت سیزدهم به عدالت در حوزه سلامت

محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توسعه بیمه پایه برای اقشار کم‌درآمد در کشور فراهم شده و عدالت در سلامت بسیار مهم است، گفت: امسال دو دهک دیگر به دهک‌هایی اضافه شدند که باید خدمات بیمه رایگان دریافت کنند.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت ایران، امروز، ۱۷ آبان‌ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌هایی در زمینه توسعه کمی و کیفی حوزه سلامت در استان انجام شده است، گفت: نگاه مجموعه نظام بر بحث مراقبت‌های اولیه و استقرار و توسعه شبکه‌های درمانی است. بحث پیشگیری نیز یکی از نکات ارزشمندی است که توانستیم در این زمینه فعالیت‌های خوبی در کشور انجام دهیم و امیدواریم در کوتاه‌مدت بتوانیم نواقص موجود در استان را رفع کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه پوشش جمعیتی در کشور نیز یک جهشی داشتیم و اکنون بیش از ۴۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و بیش از ۲۰ میلیون نفر عضو صندوق روستائیان و عشایر هستند و خدمات آن‌را دریافت می‌کنند.

ناصحی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک در سراسر کشور گفت: حدود دو سال از اجرای این طرح می‌گذرد که بر این اساس هر فرد ایرانی یک پرونده الکترونیک خواهد داشت تا بتواند از فواید آن بهره ببرد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه امسال دو دهک دیگر به دهک‌هایی اضافه شدند که باید خدمات بیمه رایگان دریافت کنند، ادامه داد: وظیفه ما این است که به اقشار کم‌درآمد بیشتر توجه کنیم و توزیع نگاه عادلانه در دستور کار باشد. در این راستا به سمت بیماری‌های پرهزینه رفته‌ایم و صندوق بیماران صعب‌العلاج راه‌اندازی کرده‌ایم و توانسته‌ایم تا حد زیادی از هزینه‌های پرداختی جیب مردم را کاهش دهیم و امیدوارم کارکرد این صندوق را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با توجه به بحث توانبخشی، بیماران اوتیسم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و توسعه بیمه پایه برای اقشار کم‌درآمد در کشور فراهم شده و عدالت در سلامت بسیار مهم است، یادآور شد: بیمه سلامت ۹۵ درصد از هزینه‌ها را در بیمارستان‌ها پوشش می‌دهد و ۷۸ درصد از طیف جمعیتی این بیمه به‌صورت رایگان بیمه هستند و در دولت سیزدهم به این موضوع بسیار توجه شده است.

انتهای پیام
captcha