ضرورت ظرفیت‌شناسی بانوان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4180549
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت ظرفیت‌شناسی بانوان خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی گفت: ما در نهضت پیشرفت بانوان در وهله اول به‌دنبال ظرفیت‌شناسی بانوان شهرستان‌های مختلف استان هستیم و در گام دوم از این ظرفیت برای راهبری در امور استفاده می‌کنیم.

نشست نهضت پیشرفت بانوان خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، 16 آبان‌ماه در نشست نهضت پیشرفت بانوان این استان بیان کرد: بانوان در امور فرهنگی تأثیرگذار هستند که این موضوع را به وضوح در بحث عید غدیر مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه در احادیث رسیده از اهل بیت(ع) و رسول اکرم(ص) نیز بر محوریت یک بانو همچون حضرت فاطمه‌(س) تأکید شده است، افزود: حضرت‌ فاطمه(س) نسبت به پدر بزرگوارشان آن‌قدر محبت و فداکاری داشتند که ایشان «ام البیها» خطاب می‌شد.

مدیرکل‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ثمره ازدواج ایشان با حضرت‌ علی(ع) نیز فرزندانی چون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و بانوی باکرامتی چون حضرت زینب(س) بود، ادامه داد: موضوع تبلیغ غدیر را از جلسات روضه خانگی شروع کرده‌ایم. خداوند در قرآن کریم نیز از یک زن باایمان به‌عنوان الگو برای زنان و مردان مؤمن یاد کرده است که نشان از نقش تأثیرگذار زنان در جامعه است.

وی با بیان اینکه کارکرد هیئت‌های مذهبی باید بازتعریف شود، گفت: مطالبه ما از هیئت‌ها این است که برنامه‌های آن‌ها از روز عاشورا تازه شروع شود نه اینکه همه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در روز عاشورا به اتمام برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ما در نهضت پیشرفت بانوان در وهله اول به‌دنبال ظرفیت‌شناسی بانوان شهرستان‌های مختلف استان هستیم و در گام دوم از این ظرفیت برای راهبری در امور استفاده می‌کنیم. نهضت به معنای یک کار جمعی خارج از قواعد اداری و با یک قدرت پیش برنده است که در حیطه بانوان می‌توان چنین اقدامی را رقم زد.

سالاری‌مکی با بیان اینکه دشمن ظرفیت زنان و بانوان را به‌درستی شناخت و برای آسیب به آن بحث زن، زندگی و آزادی را مطرح کرد، گفت: طبق گفته رهبر معظم انقلاب تهاجم فرهنگی را باید با کارهای مشابه خنثی کرد. واقعیت این است روایتگری کار خوب را بلد نیستیم؛ بی‌حجابی در کوچه و خیابان را می‌بینیم، اما کارهای زیبا و شایسته زنان و دختران را نمی‌بینیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در موضوع جمعیت و فرزندآوری، تأمین جهیزیه و تسهیل‌گری در امر ازدواج بانوان می‌توانند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشند، اظهار کرد: ما در هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی موضوع راه‌اندازی هیئت ویژه بانوان، هیئت ویژه نوجوانان و موکب‌داری بانوان را پیگیری می‌کنیم و می‌خواهیم بانوان برنامه‌های خودشان را برای تأثیرگذاری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha