۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات اربعین برای اصلاح راه‌های سنندج تخصیص یافت
کد خبر: 4180464
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات اربعین برای اصلاح راه‌های سنندج تخصیص یافت

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بهسازی راه‌های استان از محل اعتبارات اربعین گفت: از این میزان اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به راه‌های سنندج است.

حسن عسکری فرماندار شهرستان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج امروز، 16 آبان در نشست تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد اربعین شهرستان سنندج گفت: امسال در بخش تأمین زیرساخت‌های اربعین در استان کردستان اعتبارات خاصی برای اصلاح و بهسازی راه‌های استان تخصیص یافت.

وی با اشاره به تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بهسازی راه‌های استان از محل اعتبارات اربعین حسینی افزود: از این میزان اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به راه‌های شهرستان سنندج است.

فرماندار سنندج از تخصیص ۲۵۰ میلیاردریال به شهرداری سنندج به بهانه اربعین بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار کمک بلاعوض سازمان شهرداری‌ها برای زیرساخت‌های شهرداری سنندج و برپایی موکب و نظافت شهری بود. ۹۸ میلیارد ریال توسط استانداری و وزارت کشور به شهرداری سنندج برای اصلاح کمربندی دکتر حسینی و ۴۵ میلیارد ریال هم به بحث توسعه حمل و نقل شهرداری تخصیص یافته است.

وی تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان را زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های استان دانست و بر لزوم تلاش برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین سال آینده تأکید کرد.

فرماندار سنندج کربلا را نقطه اوج ایثار و شهادت دانست و گفت: امام حسین(ع) برای دفاع از مظلومان و دین اسلام مخلصانه قدم در راه اعتلای اسلام گذاشت تا این میراث پیامبر(ص) به حکومت عدل جهانی منتهی شود.

عسکری با بیان اینکه امروز اربعین ظرفیتی برای قدرت‌نمایی جهان اسلام است، افزود: کنگره بزرگ انسانی اربعین مرزهای جهان اسلام را رد کرده و شاهدیم اقلیت‌های دینی هم به آن پیوسته‌اند.

وی اربعین را نقطه امید مستضعفان و نماد اتحاد و برادری مسلمانان برشمرد و افزود: ۱۰ هزار نفر مظلومانه در غزه به دست رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای مدعی حقوق بشر به شهادت رسیدند.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه رژیم صهونیستی حتی چارچوب و قواعد جنگ‌ها را زیر پا گذاشته و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند، یادآور شد: این کشتار وحشیانه نشانه پایان رژیم صهیونیستی است و خون‌های به ناحق ریخته دریایی برای نابودی فرعونیان زمان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha