7 اثر علمی یک استاد حوزه علمیه همدان رونمایی شد
کد خبر: 4180393
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

7 اثر علمی یک استاد حوزه علمیه همدان رونمایی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی سلیمانیان از رونمایی هفت اثر علمی خود شامل مقامات امامان، روش تحصیل نجفی، تنظیم الاذهان الی صرف الافعال، فلسفه وجودی شیطان، مجموعه کامل صوتی تدریس کفایه الاصول، مجموعه کامل صوتی تدریس تدریج الادانی و مجموعه کامل صوتی تدریس الموجز خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی سلیمانیان، استاد سطح عالی حوزه علمیه همدانحجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی سلیمانیان، استاد سطوح عالی حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه به تازگی از هفت اثر علمی‌اش رونمایی شده است، اظهار کرد: این آثار شامل مقامات امامان، روش تحصیل نجفی، تنظیم الاذهان الی صرف الافعال، فلسفه وجودی شیطان، مجموعه کامل صوتی تدریس کفایه الاصول، مجموعه کامل صوتی تدریس تدریج الادانی و مجموعه کامل صوتی تدریس الموجز هستند.

وی درباره کتاب مقامات امامان گفت: این کتاب در نقد نظریه علمای ابرار و نقد کتاب مکتب در فرآیند تکامل نگاشته شده و توسط انتشارات کتاب فردا منتشر شده است. کتاب روش تحصیل نجفی نیز توسط بنده و سیدایمان حسینی نگاشته شده و توسط انتشارات عزیزی به چاپ رسیده است. در کشورهای اروپایی تکنولوژی و شیوه‌های آموزش را از زمان‌های گذشته تاکنون بررسی می‌کنند، یکی از تکنولوژی‌هایی که قابلیت بررسی و توجه داشت تکنولوژی آموزشی حوزه علمیه نجف بوده که در این کتاب به‌خوبی به این شیوه پرداخته شده است.

سلیمانیان فلسفه وجودی شیطان را یکی دیگر از کتب نگاشته شده خود عنوان کرد و افزود: این کتاب در پاسخ به سؤالات و شبهاتی در زمینه شیطان است که از زمان خلقت انسان و تأثیر آن بر انسان را بررسی می‌کند. این کتاب در نقد مبانی شیطان‌پرستی نگاشته شده و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) آن را به چاپ رسانده است.

این استاد حوزه علمیه گفت: مجموعه کامل صوتی تدریس کتاب کفایه الاصول نیز در قالب کتاب صوتی در ۵۷۷ جلسه است که تنها کتابی بوده که کتاب کفایه الاصول محقق خراسانی را کامل و جامع تدریس می‌کند.

وی درباره دو کتاب صوتی با عنوان مجموعه کامل صوتی تدریس تدریج الادانی و مجموعه کامل صوتی تدریس الموجز نیز بیان کرد: این کتاب‌ها برای اولین بار در ایران به‌صورت کامل در این کتاب‌های صوتی تدریس می‌شوند.

سلیمانیان با اشاره به کتاب تنظیم الاذهان الی صرف الافعال نیز تصریح کرد: این کتاب که در قالب سه جلد است، توسط سه مؤلف سیدحسین میرابوطالبی، بنده و حسین سنجولی به رشته تحریر درآمده، در این کتاب بیش از هزار صیغه فعل همراه با معانی بیان شده است.

انتهای پیام
captcha