نرخ بیکاری زنان در یزد کاهش یافت
کد خبر: 4180283
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

نرخ بیکاری زنان در یزد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به آخرین نتایج و آمار منتشره از مرکز آمار ایران «طرح نیروی کار تابستان سال 1402»، از کاهش نرخ بیکاری زنان استان در فصل تابستان خبر داد.

مجید دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، مجید دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، استان یزد با نرخ بیکاری 2.9 توانست کمترین نرخ بیکاری آقایان در کشور را به نام خود ثبت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به کاهش 0.9 درصدی نرخ بیکاری آقایان نسبت به فصل قبل، اظهار کرد: در دو فصل ابتدایی امسال، استان یزد پایین‌ترین نرخ بیکاری آقایان را در بین استان‌های کشور داشته است. این کاهش نشان از رونق بازار کار در استان براساس سیاست‌های دولت سیزدهم و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی و معدنی راکد در استان طی دو سال اخیر بوده است.

دبیر كارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمايه‌گذاری استان یزد با ابراز خرسندی از کاهش نرخ بیکاری زنان در فصل تابستان، گفت: در این شاخص نیز با کاهش 1.9 درصدی نسبت به فصل بهار به عدد 18.4 رسیده‌ایم.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه استان یزد جزء چهار استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است، اظهار کرد: این نرخ در مقایسه با میانگین کشور یعنی 7.9 درصد، به میزان 1.6 درصد کمتر است.

وی با تأکید بر اينكه سياست اصلی استان در حوزه اشتغال، ايجاد اشتغال بومی است، بیان کرد: تیم مدیریتی استان در تلاش برای ايجاد شغل‌های مناسب دانش‌آموختگان و بانوان استان بوده، چرا که احساس می‌کنیم هنوز به جايگاه مناسب در اين حوزه نرسيده‌ايم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه نرخ‌های بيكاری به صورت فصلی، پايدار نيستند و ممكن است در فصول مختلف دچار تغييرات شوند، تصریح کرد: اجرای سند آمایش استان و برنامه تحولی یزدِنوین می‌تواند منجر به تغییر ریل اقتصادی و تعادل در بازار کار استان شود.

انتهای پیام
captcha