جهش تولید در دیمزارهای چهارمحال‌وبختیاری با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)
کد خبر: 4180103
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

جهش تولید در دیمزارهای چهارمحال‌وبختیاری با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

طرح جهش تولید در دیمزارها یکی از طرح‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است که با همکاری جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در استان اجرا می‌شود و این طرح سال دوم اجرا در استان را سپری می‌کند.

دیمزارها

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، طرح جهش تولید در دیمزارها یکی از طرح‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است که با همکاری جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در استان اجرا می‌شود و این طرح سال دوم اجرا در استان را سپری می‌کند. 

سیدجلیل نوربخشیان، ناظر فنی طرح جهش تولید در دیمزارها در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امروز ۱۴ آبان‌ماه در جریان بازدید از اين طرح‌ها با اشاره به بهره‌گیری از دستگاه‌های مکانیزاسیون و ادوات در راستای ارتقای جهش تولید در دیمزارها، اظهار کرد: در طرح جهش تولید این ضرورت دیده شده و تسهیلاتی جهت خرید ادوات از طریق بانک عامل اعطا می‌شود. 

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۷۰ دستگاه مکانیزاسیون خریداری و وارد استان شد و امسال نیز این روند ادامه دارد و تا کنون حدود ۴۰ پرونده تشکیل شده است که ۲۴ مورد به بانک عامل معرفی شده‌اند تا کشاورزان بتوانند تسهیلات را دریافت و دستگاه‌های جدید خریداری کنند و در دیمزارها مورد استفاده قرار دهند.

جلیلیان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جهاد کشاورزی در حال انجام است که این ستاد در راستای اعطای تسهیلات جهت خرید ادوات در سطح استان همکاری دارد. 

پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی تولید در دیمزارها

محمدرضا سعیدی، مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان نیز با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها با هدف تأمین امنیت غذایی و استفاده از آب سبز در استان برای دومین سال متوالی در حال اجراست، اظهار کرد: امسال سطح تحت پوشش در دیمزارها حدود ۶۰ هزار هکتار در ۱۰ شهرستان و ۱۸۱ روستا است.

وی ادامه داد: ۵۰ کارشناس در این طرح به کار گرفتیم که ۲۵ کارشناس از سازمان جهاد کشاورزی و ۲۵ کارشناس دیگر از سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان جذب شده و مشغول کار هستند و تا امروز، حدود ۲۰ هزار هکتار قرارداد با کشاورزان استان نهایی کرده‌اند که ۱۴ هزار هکتار تحت کشت قرار گرفته است.

سعیدی تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود که کشت سنتی را کنار بگذارند و به سمت روش‌های جدید کشت روی بیاورند تا در درازمدت به افزایش تولید و پایداری آن کمک شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان در پایان گفت: در کشت دیم، بارندگی عامل تعیین کننده است و اقدامات فنی درواقع به گیاه کمک می‌کند که پتانسیل خود را بیشتر بروز دهد لذا اگر بارندگی‌ها خوب باشد، پیش‌بینی ما افزایش ۲۵ درصدی تولید در دیمزارها است.

انتهای پیام
captcha