نبود روایتگری حقیقی و الهی برای فرزندان سبب زیست باطل می‌شود
کد خبر: 4180012
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
حجت‌الاسلام تراشیون:

نبود روایتگری حقیقی و الهی برای فرزندان سبب زیست باطل می‌شود

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اگر روایتگری حقیقی و الهی را به مردم نشان ندهیم، جنس باطل در جامعه زیستی انسان به‌ وفور یافت می‌شود و دشمنان اسلام ارائه الگو خواهند داشت و فرزندان‌مان به‌ جای اینکه از حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگوگیری کنند، از انسان‌های دون که محل اعرابی از زندگی دینی ندارند، الگو خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون، سخنران حرم بانوی کرامت و مشاور خانواده در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته، 13 آبان‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه در بسیاری از مواقع دختران ما بی‌تقصیرند و ما الگوی درستی برایشان ارائه نداده‌ایم، اظهار کرد: وقتی نوجوان پای تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی مدت مدیدی پای فیلم‌ها و سریال‌های نامناسب می‌نشیند چه انتظاری می‌توان داشت.

وی ضمن انتقاد از برخی فیلم‌های تلویزیونی و نمایش خانگی و ارائه سبک زندگی هالیوودی و بالیوودی ادامه داد: در الگوبرداری پاک به نسل جوان امروزی با خلأ بزرگی مواجه هستیم، متأسفانه هنوز فیلم و سریالی تحت عنوان حضرت فاطمه(س) نساخته‌ایم و انتظار داریم زنان و دختران ما الگویشان را از شخصیت والای زهرا مرضیه(س) اقتباس کنند.

تأثیر مطالعه و کتابخوانی در تربیت فرزندان

وی با بیان اینکه در فیلم امیرالمؤمنین علی(ع) نیز تنها فیلمی در رابطه‌ با جنبه سیاسی و حکمرانی حضرت است و به سبک زندگی مولی‌الموحدین در ساحات مختلف زیستی توجه چندانی نشده است، بیان کرد: مردم جهان تشنه معارف و عمل به سیره اهل‌ بیت(ع) هستند؛ نه‌ تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز وقتی سریال‌های امام علی(ع) و حضرت یوسف(ع) را می‌بینند، ادامه روایتگری را مطالبه می‌کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اگر روایتگری حقیقی و الهی را به مردم نشان ندهیم، جنس باطل در جامعه زیستی انسان به‌ وفور یافت می‌شود و دشمنان اسلام ارائه الگو خواهند داشت و دختران ما به‌ جای اینکه از حضرت زهرا(س) الگوگیری کنند، از انسان‌های دون که محل اعرابی از زندگی دینی ندارند، الگو خواهند گرفت.

تراشیون با بیان اینکه به‌عنوان پدر و مادر لزوماً نباید منتظر ساخت فیلم و سریال باشیم، اظهار کرد: مطالعه تاریخ اسلام و اهل‌ بیت(ع) برای فرزندان و بیان سیره حضرات معصومین(ع) در قالب داستان و رمان نقش بسزایی در نوع تربیت فرزندان‌مان خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه ناظر به ساحت‌های مختلف زندگی اهل‌ بیت(ع) باید کتاب متناسب با نیاز پسران و دختران نوجوان را به ایشان معرفی کنیم و بر اهمیت فرهنگ کتابخوانی در محیط خانه تصریح کنیم، گفت: تشویق و ترغیب فرزندان به مطالعه کتاب‌ها خوب بسیار مهم و ضروری است.

بچه‌ها تا چیز‌های خوب نبینند و خوب نمی‌شوند

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بچه‌ها تا چیز‌های خوب نبینند و نخوانند، خوب نمی‌شوند، اظهار کرد: تربیت اتفاقی نیست، بلکه تربیت جریان فکری و عملی است که اگر ادوار آن توأم با هم ادامه یابد، به مسئله تربیت تبدیل می‌شود.

تراشیون بیان کرد: بازخوانی زندگی اهل‌ بیت(ع) از همان دوران طفولیت بسیار مهم است، وقتی در فرایند رشد بچه‌ها لالایی‌هایشان، لالایی آشنایی با زندگی اهل‌ بیت(ع) باشد و بازخوانی دقیقی از سیره ائمه اطهار(ع) داشته باشند، در مسیر تربیت دینی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نظام مادی دنیا، گوی سبقت تربیت فرزندان‌مان را از ما ربوده و به‌واسطه کتاب‌های مسموم و تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی با بارش‌های شدید فکری، الگو‌های غلطی را در ضمیر ناخودآگاه فرزندانمان ایجاد کرده است، یادآور شد: به‌اندازه کافی نظام سلطه مادی قوت دارد که خوراک را به‌صورت مستمر و به شکل‌های مختلف برای ذهن‌های ما ایجاد کند؛ بازخوانی زندگانی اهل‌ بیت(ع) بزرگ‌ترین پادزهر مقابل الگوپردازی‌های غلط دشمن است.

مساجد؛ پاک‌ترین محیط‌های تربیتی

تراشیون با بیان اینکه محیط‌های خوب در تربیت دینی بچه‌ها بسیار مهم و ضروری است، اظهار کرد: فرزندی که در محیط‌های معنوی رشد پیدا نکند، به سمت میل‌های غریزی و محیط‌های نامناسب تربیتی سوق پیدا خواهد کرد؛ مساجد پاک‌ترین، اصیل‌ترین و باارزش‌ترین مکان‌های روی زمین هستند و باید فرزندان‌مان را به حضور در این محیط معنوی سوق دهیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت مساجد را خاستگاه اهل‌ بیت(ع) و بزرگ‌ترین سنگر مقابله با شیاطین دانست و گفت: تقویت ارتباط با مسجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه مقابله با افکار مسموم بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه اولین قرارهایتان را برای گفت‌وگو در زمان خواستگاری در مسجد، حرم اهل‌ بیت(ع)، جمکران، امامزادگان، بقاع متبرکه و محیط‌های مقدس قرار دهید، اظهار کرد: یکی از ارکان قوت‌بخشی به زندگی مشترک، تقویت بنیه‌های دینی و معنوی است.

تراشیون در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه انسانی که دین نداشته باشد، تکیه‌گاه مطمئنی برای دیگران نخواهد بود، یادآور شد: لازم است تا بزرگ‌تر‌ها نسبت به حضور کودکان در مساجد و شلوغ‌کاری آن‌ها در این محیط تحمل خود را بالا ببرند.

انتهای پیام
captcha