تکنولوژی روز در آموزش قرآن برای دانش‌آموزان فراهم شود
کد خبر: 4179966
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
یک حافظ قرآن خواستار شد

تکنولوژی روز در آموزش قرآن برای دانش‌آموزان فراهم شود

یک دانش‌آموز حافظ قرآن اهتمام مسئولان به فعالیت‌های قرآنی را خواستار شد و گفت: نیاز است زیرساخت‌های پیشرفت فعالیت‌های قرآنی اعم از فضای مناسب برای آموزش، استفاده از تکنولوژی روز برای دانش‌آموزان و علاقه‌مندان فراهم شود تا آن‌ها مورد تشویق قرار گیرند.

حسن کهرمی، دانش‌آموز 16 ساله حافظ کل قرآن کریم در خراسان جنوبیحسن کهرمی، دانش‌آموز 16 ساله حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: توفیق انس با قرآن کریم را از دوران کودکی داشته‌ام و همسایگی با مسجد باعث شد با شرکت در جلسات قرآنی و مذهبی به همراه والدینم علاقه‌مندی و رغبت را در این مسیر پیدا کنم. 

وی که در شهرستان زیرکوه شهر حاجی‌آباد تحصیل می‌کند، افزود: به‌طور جدی از 13 سالگی در قالب طرح «رحله» مؤسسه بیت‌الاحزان که در تابستان 1400 آغاز شد، حفظ قرآن را شروع کرده و طی یک سال موفق به حفظ قرآن شدم.

این دانش‌آموز حافظ قرآن کریم در خصوص تأثیرات انس با قرآن در زندگی بیان کرد: قطعاً قرآن برکات زیادی در زندگی مادی‌ و معنوی داشته و حداقل آن آرامش قلبی است. از برکات انس با قرآن در زندگی‌ام، این است که در دوران حفظ قرآن کریم که یک سال فشرده به طول انجامید در کنار آن توانستم درس‌هایم را نیز بخوانم و با موفقیت سال تحصیلی را به پایان برسانم.

وی با بیان اینکه بنده در دوران تحصیل در مسابقات مختلف قرآنی شرکت‌ کردم، اظهار کرد: سال گذشته در مسابقات دانش‌آموزی در رشته حفظ قرآن کریم، عترت و نماز پس از گذراندن مرحله استانی با رتبه اول و در مرحله کشوری رتبه پنجم را کسب کردم.

این‌ دانش‌آموز حافظ قرآن کریم با بیان اینکه همراهی، حمایت و تشویق خانواده باعث سهولت حفظ قرآن می‌شود، بیان کرد: راهنمایی خانواده و کمک معلمان در طول تحصیلم از جمله عامل موفقیتم در طول این سالهاست.

وی ادامه داد: مشوق اصلی من خانواده و علاقه شخصی من بوده است، علاوه بر این تشویق مربیان در طول دوره باعث شد تا با انگیزه بالاتری ادامه دهم، لذا خانواده‌ها می‌توانند با بیان برکات انس با قرآن و تشویق فرزندان باعث تربیت فرزند قرآنی شوند. توصیه‌ایی که به همسالان خود دارم این است که ایمان به برکات قرآن و فعالیت‌های قرآنی را در زندگی خود داشته باشند.

کهرمی با اشاره به اینکه از مسئولان تقاضا دارم به فعالیت‌های قرآنی بیشتر توجه کنند، بیان کرد: زیرساخت‌های پیشرفت فعالیت‌های قرآنی اعم از فضای مناسب برای آموزش، استفاده از تکنولوژی روز برای دانش‌آموزان و علاقه‌مندان را فراهم کرده تا آن‌ها تشویق شوند.

انتهای پیام
captcha