«غزه» آزمون سردمداران کشورهای عرب است
کد خبر: 4179951
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
بهادری جهرمی:

«غزه» آزمون سردمداران کشورهای عرب است

سخنگوی دولت ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله ١٣ آبان، گفت: اتفاقاتی که امروز در غزه رقم می‌خورد آزمون سردمداران کشورهای مختلف به‌ویژه اعراب است و مسلمانان نگاه ویژه به این موضوع دارند.

بهادری جهرمی

به گزارش ایکنا از قزوین، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم، در نشست‌ مطالبه‌گری دانشجویان قزوینی که عصر ۱۳ آبان در سالن اجتماعات امیرکبیر دانشکده آینده‌‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن گرامی‌داشت یوم‌الله ١٣ آبان، گفت: اتفاقاتی که امروز در غزه رقم می‌خورد آزمون سردمداران کشورهای مختلف به‌ویژه اعراب است و مسلمانان نگاه ویژه به این موضوع دارند، آزمون‌های تاریخی حقیقت پشت ابر را نشان می‌دهد؛ همان‌طور که ١٣ آبان واقعیت پشت لانه جاسوسی را نشان داد، امروز هم حماسه غزه حقیقت واقعی غرب را بدون روتوش نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص اهمیت پرداختن به موضوعات فرهنگی در دانشگاه‌ها ادامه داد: طبق قانون باید ۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها خرج موضوعات فرهنگی شود و با توجه به سازوکارهای نظارتی در داخل قوه مجریه و سایر دستگاه‌ها عملاً امکان تغییر و یا خلاف در این موضوع وجود ندارد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در زمینه رشد اقتصادی و مهار تورم بیان کرد: تغییرات و رخدادهای اقتصادی از جنس تغییرات آنی نیستند که در یک زمان خاص ملموس باشند اما شاخص‌ها به ما نشان می‌دهند که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم. با آغاز کار دولت سیزدهم تورم ۵۹ درصدی را در کشور تجربه می‌کردیم که امروز این عدد به ۳۹ درصد رسیده است گرچه این رقم نیز بزرگ است و باید تلاش کنیم که تورم بیش از پیش مهار شود با این حال تغییرات امیدوار کننده هستند.

فساد در دولت قابل چشم‌پوشی نیست

وی فسادستیزی را یکی از نشانه‌های اصلی و موضوعات جدی در دیدگاه دولت سیزدهم معرفی کرد و گفت: اقدامات شخص رئیس‌جمهور در جایگاه‌هایی که در گذشته در اختیار داشته‌اند این موضوع را نشان می‌دهد که اراده جدی در خصوص برخورد با فساد به خصوص در بدنه دولت وجود دارد و از همین روی اختیارات ویژه به بازرس ویژه رئیس‌جمهور داده شده است، لذا تأکید می‌کنیم که هیچ‌گونه چشم پوشی در خصوص فساد در دولت وجود ندارد و از همین روی گشت ویژه مدیران هم انجام می‌گیرد. هم دولت و هم شخص رئیس‌جمهور با فساد تعارف ندارد و نگاه دولت پیشگیری از تخلف است.

بهادری جهرمی با اشاره به موضوع دستگیری فرماندار قزوین که در سؤال‌های دانشجویان به عنوان فرماندار عدالت‌خواه مطرح شده بود، گفت: این اتفاق یک اقدام قضایی بود و طبیعتاً حق شما پرسشگری است و مسئولین قضایی به طور قطع از پرسشگری استقبال می‌کنند و توضیحاتی خواهند داشت و می‌شود در این راستا نشست‌های تخصصی و کرسی آزاداندیشی برگزار و موضوع را از زوایای مختلف بررسی کرد، نگاه دولت در این موضوعات روشن است، نگاه دولت این است که به آن کسی که با فساد مقابله و گزارشگری فساد می‌کند نشان اعطا کند و حتی او را به عنوان فرماندار انتخاب کند.

جامعه ایرانی نقاط ضعف اما قابل حل دارد

وی در توضیح اقدام دولت در خصوص قانون جوانی جمعیت بیان کرد: ساز و کار دولت سیزدهم اینطور نیست که قانونی را عملی نکند. از همین رو در راستای قانون جوانی جمعیت دولت اقدامات پیشرو داشته است، از آن جمله باید به وام فرزندآوری، افزایش حقوق عائله‌مندی، بیمه شدن نوزادان تا پنج سالگی و بیمه شدن مادر باردار تا ۲ سالگی و درمان نازایی با نرخ دولتی اشاره کرد.

سخنگوی دولت سیزدهم یادآور شد: انتقادهای زیادی به مجموعه رسانه‌ای دولت وارد می‌شود که باید این توضیح را در نظر داشته باشیم که خط ارتباطی بین مردم و دولت رسانه‌ها هستند. در سال‌های گذشته با اتفاقات مختلف کام مردم تلخ شده و هر خبر مثبتی کمتر از اخبار منفی دیده می‌شود که دولت تلاش می‌کند کم‌کم با ایجاد امید و ارائه اخبار درست و صحیح در جهت تغییرات مثبت به سمت امیدآفرینی حرکت کند.

بهادری جهرمی در پایان گفت: دشمنان تلاش می‌کنند این پیام را به ذهن مخاطب متبادر کنند که زندگی در خارج از ایران بهشت و در داخل ایران عین جهنم است، ما با برگشت به اسلام راستین و پاسخگو بودن و با مردم زندگی کردن و حل مسائل و ایجاد وحدت می‌خواهیم امیدها زنده شود، جامعه ایرانی نقاط ضعف دارد اما این مسائل غیرقابل حل نیستند.

انتهای پیام
captcha