رفع محرومیت؛ رویکرد دارالقرآن اهل بیت(ع) در امور خیریه
کد خبر: 4179762
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

رفع محرومیت؛ رویکرد دارالقرآن اهل بیت(ع) در امور خیریه

مسئول خیریه قرآنی مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر گفت: این مؤسسه فقط با گذشت شش سال از تاریخ تأسیس آن، اولین خیریه قرآنی کشور نام گرفته و رویکرد آن، رفع محرومیت است.

مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهرحجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی، مسئول خیریه قرآنی مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: اسلام به‌مثابه آخرین و كامل‌ترین آیین الهی با نگاهی متفاوت به امر خیر پرداخته است که می‌توان به آیات فراوان قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) در این زمینه با تعبیر «صدقه» و «صدقه جاریه» اشاره کرد، چنانکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «هنگامی كه كسی می‌میرد، پرونده اعمالش بسته می‌شود، مگر درباره سه چیز؛ كار نیک روزانه، علم مفید و فرزند صالح.»

وی افزود: مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) فقط با گذشت شش سال از تاریخ تأسیس آن، اولین خیریه قرآنی کشور نام گرفته و رویکرد آن، رفع محرومیت است.

مسئول خیریه قرآنی مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) به فعالیت‌های این دارالقرآن در زمینه امور خیر اشاره کرد و گفت: عرضه تابلوهای قرآنی به جای تاج گل با هدف احیای فرهنگ نذورات قرآنی، ساخت و تجهیز ۱۱۰ خانه قرآنی در مناطق روستایی و محروم کشور از جمله ساخت و راه‌اندازی ۳۰ خانه قرآنی با مرکزیت روستای موغان از توابع شهرستان فریدن با زیربنای 200 مترمربع و هزینه هفت میلیارد ریالی و... را از اولین فعالیت‌های این مؤسسه در زمینه امور خیر می‌توان بیان کرد.

وی اضافه کرد: در راستای تکریم نیازمندان نیز سالیانه ۱۰ هزار قرص نان با هزینه‌ای بالغ بر 960 میلیون ریال به‌صورت صدور کارت نان از طریق ائمه جماعت مساجد شهرستان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

موسوی طرح احیای قرآن‌های بدون استفاده در منازل و مساجد را از گسترده‌ترین فعالیت‌های دارالقرآن اهل بیت(ع) دانست و افزود: پس از کسب اجازه از مراجع عظام و علما از جمله آیت‌الله مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت‌الله مکارم شیرازی و همچنین توافق‌های انجام‌شده با سازمان دارالقرآن کشور، این مؤسسه به‌عنوان مجری طرح، کتاب‌های مازاد و قرآن‌های فرسوده و بلااستفاده در منازل و مساجد کل کشور را گردآوری و پس از ترمیم و بازسازی به‌طور رایگان در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین مناطق محروم کشور قرار خواهد داد.

وی تأکید کرد: کسانی که قصد واگذاری کتاب‌ها و قرآن‌های بدون استفاده خود را به این مؤسسه دارند، می‌توانند از طریق ادارات کل تبلیغات اسلامی در سراسر کشور اقدام و یا به نشانی اصفهان، خانه اصفهان، خیابان سپاه، میدان گل‌ها (پنج طبقه)، جنب بانک پارسیان مراجعه کنند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09901235105 تماس بگیرند.

یادآور می‌شود، آیات عظام و مراجع تقلید در پاسخ به استفتای خیریه قرآنی مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر درباره طرح جایگزینی تابلوهای قرآنی به جای تاج گل‌های طبیعی و مصنوعی، نظر خود را به شرح زیر اعلام کرده‌اند:

آیت‌الله‌العظمی مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان: «این عمل مایه خیر و صدقه جاریه برای اموات خواهد بود. امید است مؤمنان گرامی در گسترش این کار نیک مشارکت کنند.»

آیت‌الله علوی بروجردی: «با توجه به استفاده از منافع آن در جهات خیر، این کار پسندیده دارای رجحان نیز هست.»

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری: «کاری پسندیده است و منفعت اخروی دارد. لازم است این امر تبلیغ و ترویج شود، همچنین عدد 110 خانه قرآنی، عدد مبارکی است.»

آیت‌الله مکارم شیرازی: «این امر با رعایت موازین شرعی کار پسندیده‌ای است.» ایشان همچنین درباره طرح جمع‌آوری قرآن‌ها و کتاب‌های مازاد فرمود: «در صورتی که در حال و آینده نیازی به آن در محل وقف‌شده نیست، انتقال آن به مکان دیگر که مورد استفاده قرار بگیرد، جایز و مطلوب است.»

انتهای پیام
captcha