تسخیر لانه جاسوسی سیاسی منشأ رشد جامعه می‌شود
کد خبر: 4179612
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
حمیدرضا ترقی:

تسخیر لانه جاسوسی سیاسی منشأ رشد جامعه می‌شود

قائم‌مقام امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، حضور و دخالت دولت‌هایی همچون آمریکا باعث رشد نکردن آن کشور در سالیان متوالی شده است و این عدم پیشرفت در تمامی عرصه‌های علمی، اقتصادی، توسعه و... قابل مشاهده و با توجه به این اوامر طبیعی است که تسخیر لانه جاسوسی سیاسی منشأ رشد جامعه می‌شود.

حمیدرضا ترقی، قائم‌مقام امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامیحمیدرضا ترقی، قائم‌مقام امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی در خصوص دفاع از تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: ملت ایران ضربه‌ها و خسارت‌های زیادی از حضور آمریکایی‌ها در ایران و همچنین دخالت آنها در مسائل کشور، متحمل شده بود، لذا با توجه به این مسئله و فرمایشات امام خمینی(ره) بعد از قیام 15 خرداد که مهم‌ترین مشکل و علت وابستگی کشور ما را آمریکا بیان می‌کردند، باعث شد که جوانان انقلابی و پیرو خط امام(ره) دفتر برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها در ایران را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: هدف مسئولان آمریکایی که در این دفتر در حال برنامه‌ریزی بودند، کودتا علیه جمهوری اسلامی، ایجاد جنگ داخلی، تحریک تجزیه‌طلبان در داخل کشور و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از فراگیری جمهوری تازه تأسیس اسلامی ایران بود و بر همین اساس در یک اقدام خودجوش، جوانان ایرانی این سفارت را تسخیر کرده و با توجه به اسناد و مدارکی که در آنجا موجود بود، این واقعیت را برای تمامی مردم ایران نمایان کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: با توجه به این امر به تمامی ایرانیان ثابت شد که آمریکا چه نقشی در عقب راندن کشور ایران و توطئه‌های پیاپی علیه جمهوری اسلامی ایران دارد، بر همین اساس از آن موقع که ارتباط ایران با آمریکا قطع شده است جمهوری اسلامی مسیر پیشرفت و ترقی را توانسته است به‌خوبی طی کند، لذا جایگاه و موقعیت بین‌المللی و تمامی موفقیت‌هایی که ایران کسب کرده، ناشی از قطع کردن دخالت و دست دولت آمریکا از امور ایران است.

ترقی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا، حضور و دخالت دولت‌هایی همچون آمریکا باعث رشد نکردن و عقب‌ماندگی آن کشور در سالیان متوالی شده است و منظور از این عقب‌ماندگی فقط از جهت اقتصادی نیست، بلکه این عدم پیشرفت در تمامی عرصه‌های علمی، اقتصادی، توسعه و... قابل مشاهده است و با توجه به این اوامر طبیعی است که تسخیر لانه جاسوسی سیاسی که این‌گونه منشأ رشد و ترقی جامعه و ملت می‌شود و موانع عقب‌ماندگی را برطرف می‌کند، باعث افتخار و دفاع همیشگی باشد. مردم ایران تسخیر لانه جاسوسی را فراموش نخواهند کرد، زیرا انسان هیچ‌گاه عامل رشد و سعادت خود را از یاد نمی‌برد.

وی در خصوص پیامدهای حضور و حمایت رژیم آمریکا در ایران گفت: برای سرنگونی یک رژیم و به‌وجود آمدن انقلابی تازه، تمامی حامیان رژیم طاغوتی هم در معرض انقلاب تازه هستند، لذا تمامی حامیان و عناصر رژیم شاهنشاهی با تکیه بر آمریکا و لانه جاسوسی از انقلاب نمی‌هراسیدند و اطمینان قلبی داشتند، یعنی اگر همین حمایت آمریکا نبود حادثه‌های ۱۷ شهریور، ۱۵ خرداد و همچنین آن کشتار مردم ایران هیچ‌گاه به‌وجود نمی‌آمد و شخصیت‌های مهم برجسته‌ و انقلابی هیچ‌گاه به زندان نمی‌افتادند و حضرت امام خمینی(ره) تبعید نمی‌شد و با توجه به این موارد هنگامی‌ که رژیمی در حال نابودی قرار گرفته است، باید حامیان آن رژیم هم نابود شوند تا انقلاب صورت گیرد.

ترقی در خصوص مواجهه درست با آمریکا افزود: قطع رابطه آمریکا با ایران در مرحله اول توسط خود آمریکا صورت گرفته است و انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی این قطع رابطه را پذیرفته و استقبال زیادی از آن کرده‌اند و در طول این سال‌ها موضع آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری نکرده است، اما اگر آمریکا نظام جمهوری اسلامی را می‌پذیرفت و دست از تفرقه‌افکنی و براندازی برمی‌داشت شاید شرایط تفاوت زیادی می‌کرد، اما چون روش خصمانه و ضدیت با جمهوری اسلامی را دنبال کرده و از ابتدای انقلاب این امر را تغییر نداده است، طبیعتاً ما نمی‌توانیم رابطه خوبی را با آمریکا پیش‌بینی کنیم.

قائم‌مقام امور بین‌الملل مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: خوی استکباری همچنان در آمریکا نسبت به ایران وجود دارد و طبق این روند هیچ‌وقت جریان حق با جریان باطل نمی‌تواند سازش داشته باشد، اما ما اقدامات زیادی برای رفع تحریم‌ها و تهدیدها انجام داده‌ایم و در تلاش بوده‌ایم که آنها را خنثی کنیم، اما هنوز راهی برای مذاکره با آنها نیافته‌ایم، لذا اگر هم در چنین شرایطی با آنان مذاکره کنیم به سیاست برد برد، دست نخواهیم یافت، بلکه به سیاست برد و باخت خواهیم رسید، به همین علت راهی برای مذاکره مطلوب هنوز پیدا نشده است.

وی به توصیه‌هایی برای دانش‌آموزان پرداخت و اظهار کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان کشور ایران باید تاریخ جنایات بی‌شمار آمریکا نسبت به ایران و تمام جهان را مطالعه کنند تا در این زمینه علت جدیت و ضدیت نظام جمهوری اسلامی را با استکبار دریابند و متوجه شوند که این ضدیت براساس سلیقه و علایق شخصی مسئولان نیست، بلکه دلایل محکم عقلی در خود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر نسل جوان جامعه به مطالعه دقیق تاریخ بپردازند و متوجه این دشمنی و استکبار آمریکا شوند، در می‌یابند که این جنگ و درگیری از قدیم بوده است و همچنان هم ادامه دارد، فقط شیوه این جنگ تغییر کرده و در قالب جنگ ترکیبی برای نسل جوان تهدید‌آمیز است.

انتهای پیام
captcha