توسعه مشارکت اجتماعی از وظایف اصلی سمن‌های جوانان است
کد خبر: 4179364
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

توسعه مشارکت اجتماعی از وظایف اصلی سمن‌های جوانان است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سمن جوانان برای توسعه مشارکت اجتماعی، جهت دادن به فعالیت‌های تشکلی و توانمند کردن جوانان فعالیت دارند.

وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانانبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ۱۰ آبان در جلسه شورای اداری اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی  با بیان این که رئیس جمهور روز گذشته خواستار تبدیل شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان شد، با اشاره به تشکیل شورای عالی جوانان بعد از ۱۰ سال در دولت آیت‌الله رییسی اظهار کرد: ماموریت فرابخشی حوزه جوانان بعد از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی تقریبا تعطیل شده بود که اولین درخواست رئیس جمهور، احیا شدن این موضوع و تشکیل شورای عالی جوانان بعد از ده سال بود.

وی افزود: رئیس جمهور در اولین جلسه این شورا، احیای دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری را خواستار شد و این شورا به سطح ریاست جمهوری ارتقا پیدا کرد.

دبیر شورای عالی جوانان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: رئیس جمهور روز گذشته نیز خواستار تبدیل شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان شد ضمن اینکه ایشان موضوعات مربوط به تسهیلات و سایر موارد مربوط به جوانان از جمله مجموع دستورالعمل‌های ۱۹ گانه درخصوص جوانان را به جد پیگیری می‌کنند.

یامین‌پور با اشاره به اینکه بخشی از ماموریت‌های فرابخشی در حوزه ریاست جمهوری و بخشی نیز در ستاد در حال انجام است اظهار کرد: در حوزه مربوط به سازمان‌های مردم نهاد، ماموریت‌ها و وظایف مربوط به سمن ها افزایش قابل توجهی داشته که رویداد همنا و نما و شبکه‌سازی تخصصی از آن جمله است‌.

وی خاطرنشان کرد: در رویداد جوانی جمعیت در استان‌های مختلف، در ۲۰ استان رتبه برتر را کسب کردیم ضمن اینکه شبکه‌سازی تشکل‌ها، رویداد جامع‌پرداز در خصوص مسائل بومی خانواده، رویداد صبا و صدور مجوزها در درگاه ملی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی ماست.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: مراکز مشاوره نیز در کشور به ۶۰۰ باب نزدیک شده که بیش از ۲۰۰۰ روانشناس در آنها فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: حجم حوزه فعالیتی اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان هم‌اکنون از حوزه فعالیت سمن‌ها بیشتر شده ضمن اینکه پیش از این سازمان ملی جوانان از قبل در مرکز استان تعریف و پروژه‌ها به صورت استانی اجرایی می‌شود و هم‌اکنون ستادهای ساماندهی به صورت شهرستانی برگزار و ملاک ارزیابی ما مصوبات این ستادهاست.

یامین‌پور گفت: در برخی استان‌ها، استانداران توجه ویژه‌ای به ستادهای ساماندهی دارند به طوری که در جلسات شهرستانی نیز حضور پیدا می‌کنند.

دبیر شورای عالی جوانان و معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سمن جوانان با تشکل مردم نهاد بزرگسالان و مستقل متفاوت است به طوری که سمن جوانان برای توسعه مشارکت اجتماعی، جهت دادن به فعالیت‌های تشکلی و توانمند کردن جوانان فعالیت دارند.

وی توانمند کردن جوانان را یکی از اهداف و ماموریت‌های مهم بیان و خاطر نشان کرد: حمایت از سمن‌های حوزه جوانان در این مورد اجرایی شده و این مهم را جزو اولویت‌های کاری خود داریم.

انتهای پیام
captcha