قوه‌ قضاییه برای برخورد با مفاسد هیچ ابایی ندارد
کد خبر: 4179294
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
محسنی‌اژه‌ای:

قوه‌ قضاییه برای برخورد با مفاسد هیچ ابایی ندارد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مبارزه با فساد جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، گفت: آنجایی که فساد روشن و مستند باشد ابایی برای مبارزه با فساد نداریم اما نباید امنیت روانی جامعه را بر هم زد و باید متوجه باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم.

رئیس قوه قضاییهبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، امروز، ۱۰ آبان‌ماه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان، با گرامیداشت یاد شهدا گفت: باید هدف شهدا را پاس بداریم. امروز مسئولیت بسیار سنگینی برای حفظ ارزش‌های اسلامی و حراست از خون شهدا بر عهده داریم و امیدواریم تنها با حرف از کنار این مسئولیت رد نشویم.

وی با اشاره به اتفاقات غزه، اظهار کرد: این بمباران‌ها و شرارت‌های جریان صهیونیستی غاصب اسرائیل در تاریخ بی سابقه است و بیش از ۳ هزار زن بی دفاع را زیر آوار گذاشته و هزاران نفر را مجروح کردند. آب و برق را قطع کرده و جنایات بسیاری انجام دادند و وظایف ما بسیار سنگین است؛ اگرچه روح حاج قاسم در تک تک جریان مقاومت حضور دارد اما حضور خود ایشان در صحنه لذت بخش‌تر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای دستاورد‌های خوب ورزشکاران کرمانی در کسب مدال‌های مسابقات پارآسیایی را افتخار آفرین دانست و با اشاره به روز دانش‌آموز و بسیج دانش‌آموزی، افزود: ما مدیون شهید فهمیده‌های نوجوان هستیم همچنین روز ۱۳ آبان را در پیش داریم و امیدواریم بتوانیم روز دانش‌آموز را قدر بدانیم. جنایات آمریکا نسبت به کشورهای مختلف اسلامی بسیار است که نباید اجازه دهیم این جنایت‌ها فراموش شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تشکیل شورای راهبردی استان کرمان، تصریح کرد: دادگستری استان هر مقدار که می‌تواند در جهت ارتقای آرامش مردم، برخورد با ناهنجاری‌ها، مفاسد، استیفای حق همه به ویژه حق مظلوم و برخورد بدون تبعیض بیشتر خدمت کند و برای برخورد کم‌ هزینه‌تر با مفاسد در شورای راهبردی تصمیم‌گیری شود و اگر رئیس قوه اختیاراتی در تصمیمات این شورا دارد این اختیارات را به این شورا تفویض می‌کنم.

وی در پاسخ به دغدغه مردم کرمان برای انتقال زندان کرمان به خارج از شهر با بیان اینکه در این ارتباط در حال تلاش هستیم، در حوزه برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی جزو برنامه‌های قوه قضاییه است اما نباید امنیت روانی جامعه را بر هم زد و باید متوجه باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم.

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه مسائل به‌صورت اولویت‌بندی بررسی می‌شود، ادامه داد: مبارزه با فساد جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و آنجایی که فساد روشن و مستند باشد ابایی برای مبارزه با فساد نداریم.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط با نخبگان و دانشگاهیان باید بیشتر شود، افزود: ارتباط قوه قضاییه محدود به قشر خاصی نیست. در حوزه عملکرد دیوان عدالت اداری نیز اگر ملاک سلیقه باشد، تبعیض شکل می‌گیرد. لذا توقع نداشته باشید دیوان عدالت اداری براساس قانون عمل نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای در پایان با اشاره ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: باید به قانون موجود در برخورد با ناهنجاری‌ها عمل کرد.

اختیارات قانونی شورای راهبردی استان کرمان افزایش یابد

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه کرمان دارای شورای راهبردی حساب شده است، گفت: همت این شورا بر خرد جمعی است که تقاضا داریم بخشی از اختیارات به این شورا تفویذ شود زیرا تصمیمات این شورا در استان به واقعیت نزدیک‌تر است.

در ابتدای این نشست اقشار مختلف مردم و نمایندگان جامعه ایثارگری، دانشگاهی، ورزشی، روحانیون، کشاورزان، سران طوایف، دانشجویان و دانش‌آموزان کرمان به بیان مهم‌ترین دغدغه‌ها و خواسته‌های خود پرداختند که تعریف ضمانت اجرایی برای قانون جامع ایثارگران، ایجاد شعب ویژه رسیدگی به دعاوی ایثارگران، ایجاد دفاتر میانجیگری در ادارات بنیاد شهید، تغییر در سیاست‌ها برای جذب نخبگان، پرهیز از تصمیمات شتاب زده (همچون لغو انتقال فرزندان اساتید، افزایش مالیات‌ها و...)، ایمن‌سازی کشور در فساد مالی، پیگیری آمران شهادت شهید سلیمانی و گزارش به مردم، پاک‌سازی و شفافیت در قوه، نظارت بر فضای رسانه‌ای، برخورد قاطع با سلبریتی‌هایی که بی‌حجابی را ترویج می‌کنند، برخورد قاطع با مسئولانی که ترک فعل کرده‌اند، ایجاد قرارگاه زیستی در استان با بودجه کافی، گفتمان علمی اهل‌سنت و شیعه، ‌بررسی وضعیت اتباع، بررسی مشکلات و تحول آموزش‌و‌پرورش و... از جمله دغدغه‌ها و درخواست‌ها بود.

خبرنگار عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha