مهم‌ترین نقش رسانه‌ها اعتبارزدایی از دشمن است
کد خبر: 4179191
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج:

مهم‌ترین نقش رسانه‌ها اعتبارزدایی از دشمن است

حجت‌الاسلام سرافراز مهم‌ترین نقش رسانه‌ها را اعتبارزدایی از دشمن و رسانه‌های آن برشمرد و گفت: آشکارسازی تناقضات و نیات مدعیان، حربه آنان را در برابر این تهاجم رسانه‌ای مصون می‌کند که برای کنش آفندی در جنگ رسانه باید فعالان جبهه انقلاب به لحاظ توانمندی‌های مادی و معنوی رشد و ارتقا یابند.

حجت‌الاسلام سرافراز جانشین نماینده ولی فقیه در سپاهبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی سپاه همدان، حجت‌الاسلام سرافراز، جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج طی سخنانی در جمع بسیجیان همدانی گفت: هنگامی که به بررسی رفتارشناسی رسانه‌های بیگانه می‌پردازیم به این نتیجه می‌رسیم که یک رفتار شبکه‌ای میان تمامی این رسانه‌ها وجود دارد که در این لایه‌ها تقسیم وظیفه شده است.

وی بیان کرد: رسانه‌های بیگانه قبل از اتفاقات سال گذشته بر موضوع زنان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کردند و به تولید محتوا پرداختند و آماده یک جرقه و اتفاقی بودند تا آن را برجسته کنند.

جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج روش حذف تاریخی را یکی از شگردهای دشمن خواند و گفت: در دوران رضاخان خیانت به مردم و کشور، جدایی «دشت ناامید» در سیستان به مساحت سه هزار کیلومتر در سال ۱۳۱۷ صورت گرفت، اما در رسانه‌های معاند هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌شود و فقط در حال چهره‌سازی مثبت از آن خائن هستند.

جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج بیان کرد: انتشار ناامیدی در بین اقشار گوناگون جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان و نخبگان از طریق رسانه‌های معاند، یک راهبرد معین دشمن است.

سرافراز از مهم‌ترین الزامات عمل رسانه‌ای در جهاد تبیین را اتخاذ رویکرد آفندی و تهاجمی نسبت به دشمن دانست و ادامه داد: با ماندن در مقام دفاع و حرکت موج دومی نمی‌توان در این عرصه فعال ماند. در مقابل دشمن مهاجم باید تهاجمی برخورد کرد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری و هنری، ضعف‌های آن را بر افکار عمومی نمایان ساخت.

وی مهم‌ترین نقش رسانه‌ها در چنین آوردگاهی را اعتبارزدایی از دشمن و رسانه‌های آن برشمرد و گفت: آشکارسازی تناقضات و نیات مدعیان، حربه آنان را در برابر این تهاجم رسانه‌ای مصون می‌کند که برای کنش آفندی در جنگ رسانه باید فعالان جبهه انقلاب به لحاظ توانمندی‌های مادی و معنوی رشد و ارتقا یابند.

سرافراز در پایان با اشاره به ویژگی‌های یک رسانه اسلامی بیان کرد: رسانه انقلابی تقوا‌سالار، ایمان‌سالار و صداقت‌سالار است که از مراحل اصلی تحقق امید در جامعه است.

انتهای پیام
captcha