بهره‌مندی 2 هزار بیمار صعب‌العلاج همدانی از خدمات درمانی کمیته امداد
کد خبر: 4179137
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

بهره‌مندی 2 هزار بیمار صعب‌العلاج همدانی از خدمات درمانی کمیته امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از ارائه خدمات به دو هزار و 300 بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت این نهاد خبر داد.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان همدانمحمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد ارائه خدمات درمانی به مددجویان در راستای حمایت از آنان است، به‌گونه‌ای که در شش ماهه نخست در سرفصل بیمه خدمات مکمل شامل فرانشیز بستری و سرپایی، ایاب و ذهاب، کمک به بیماران صعب‌العلاج و خاص و بیماران نگهداری در منزل بیش از دو میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در طی یک سال گذشته تعداد 485 نفر از مددجویان صعب‌العلاج و خاص به اداره‌کل بیمه سلامت معرفی و به مبلغ سه میلیارد و 558 میلیون تومان از صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج اداره‌کل بیمه سلامت خدمت دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اضافه کرد: کمک هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تجهیزات توانبخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشک مواج، تخت و خدمات دندانپزشکی از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

شیخی‌زاده گفت: 287 بیمار خاص شامل 121 بیمار ام اس، 92 بیمار دیالیزی، 49 بیمار پیوند کلیه، 15 بیمار هموفیلی، 10بیمار تالاسمی تحت حمایت این نهاد قرار دارند و از تمام خدمات درمانی و حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند و همچنین بیماران زمین‌گیر علاوه بر خدمات اشاره‌ شده ماهیانه، مبلغ 500 هزار تومان بابت هزینه نگهداری و مراقبت در منزل، فرانشیز دارو و تجهیزات دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: از جمله اقداماتی که توسط این نهاد برای مساعدت به بیماران نیازمند تحت پوشش انجام می‌شود، طرح «شفا» است و براساس این طرح خانواده‌های نیازمند، شناسایی و کمک‌های خیریه به آنان در قالب پرداخت هزینه‌های دارو و درمان، پرستار و پزشک انجام می‌شود. لذا، خیران می‌توانند در راستای کمک به بیماران صعب‌العلاج در قالب طرح شفا، این بیماران نیازمند را مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام
captcha