بیش از سه هزار گروه جهادی در گیلان ثبت شده است
کد خبر: 4179074
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

بیش از سه هزار گروه جهادی در گیلان ثبت شده است

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به ثبت بیش از سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج نقش مهمی در کشور و حل مشکلات جامعه دارند که تاکنون از سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی ثبت شده در استان، دو هزار و ۷۰۰ گروه جهادی مربوط به پایگاه‌هاست.

نشست قرارگاه جهاد سازندگی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ احمد ابراهیمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان امروز، 9 آبان‌ماه در دیدار با یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، با بیان اینکه خدمات بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف بی‌نظیر است، اظهار کرد: رفع محرومیت‌زدایی در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکرد نخست سازمان بسیج سازندگی در بخش‌های مختلف کشور است.

وی با اشاره به ثبت بیش از سه هزار و 500 گروه جهادی در گیلان گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج نقش مهمی در کشور و حل مشکلات جامعه دارند که تاکنون از سه هزار و 500 گروه جهادی ثبت شده در استان، دو هزار و 700 گروه جهادی مربوط به پایگاه‌هاست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از اجرای طرح جهادی «جمعه به جمعه» در بسیج اقشار بسیج خبر داد و افزود: بر اساس آمار تمامی قشرهای مختلف بسیج دارای گروه‌های جهادی بوده و در بحران‌های مختلف در کنار مردم هستند.

ابراهیمی با اشاره به توزیع یک میلیون بسته معیشتی در گیلان و در مدت زمان سه سال گذشته بیان کرد: ارزش ریالی این تعداد از بسته‌های معیشتی بالغ بر 700 میلیارد تومان برآورد شده که خیرین نقش مهمی در آن داشتند.

وی ورود و ایفای نقش در حوزه‌های فرهنگی را یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه فرهنگی موجب پیشگیری از بسیاری آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌شود.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی استان در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در پویایی بیشتر این فعالیت‌ها را توسعه فضاهای مطالعاتی در استان برشمرد.

وی از اجرای 12 پروژه عمرانی با پیشرفت 20 تا 95 درصدی در نقاط مختلف استان خبرداد و افزود: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای رشد شاخص‌های مطالعاتی از جمله جذب عضو، امانت کتاب، منابع کتابخانه‌ای و فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

تقوی یکی از مهمترین پروژه‌های فرهنگی کتابخانه‌ای در استان گیلان را کتابخانه مرکزی رشت عنوان کرد و گفت: در صورت بهره برداری کامل از این پروژه مهم، بخش اعظمی از مشکلات در این حوزه رفع می‌شود، براین اساس ایفای نقش دستگاه‌های متولی برای اتمام این کتابخانه عمومی بزرگ در شمال کشور ضرورت دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان رفع مشکلات کشور به‌ویژه در استان گیلان را نیازمند اقدام جهادی و روحیه خستگی ناپذیری نظیر آنچه در بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی محرومیت‌زدایی از مناطق محروم انجام می‌پذیرد عنوان کرد و از آمادگی مجموعه خود برای حضور و نقش آفرینی گروه‌های جهادی برای احداث، مرمت و رفع نیازهای کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان خبرداد.

انتهای پیام
captcha