آموزش و پرورش نیازمند سرمایه‌گذاری معنوی است
کد خبر: 4178881
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
امام جمعه شاهرود:

آموزش و پرورش نیازمند سرمایه‌گذاری معنوی است

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند سرمایه‌گذاری معنوی بیشتر است، گفت: این نهاد از اصلی‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور است.

حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود

به گزارش ایکنا به نقل از آموزش و پرورش استان سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود، شب گذشته، 8 آبان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش سمنان مهمترین مسئله کشور را فرهنگ برشمرد و افزود: آموزش و پرورش نقش پررنگی در اشاعه فرهنگ دارد.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است، گفت: آموزش و پرورش یکی از اصلی‌ترین نهادهای فرهنگ‌ساز است و نیاز به توجه بیشتر از سوی مسئولان کشور است.

امام جمعه شاهرود آموزش و پرورش را بزرگترین خانواده در بین ارگان‌های شهرستان دانست و گفت: برای ترویج فرهنگ دینی نیازمند توجه به مدارس هستیم که در این زمینه اتفاقات خوبی نیز رخ داده است.

سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با اشاره به اینکه برنامه‌های تربیتی و تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی دانش‌آموزان از مهمترین سیاست‌های این اداره کل در سراسر استان است، اظهار کرد: این اقدام از طریق مزین کردن مدارس با اقامه نماز جماعت و برنامه‌های قرآن‌آموزی در حال پیگیری است.

به گفته وی اتصال دانش‌آموزان به مراکز برکت‌آفرین مانند مساجد و هیئت‌های مذهبی از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش استان است که در این راستا در پی هم‌افزایی بین منزل، مسجد و مدرسه در سراسر استان هستیم.

وزیری با تأکید بر اجرای برنامه‌های عملیاتی با محور بندهای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی آموزشی نیز به موازات برنامه‌های تربیتی در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد و برنامه‌ریزی های لازم در این راستا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha