همایش انجمن کتابخانه‌های عمومی همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4178806
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

همایش انجمن کتابخانه‌های عمومی همدان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: به‌مناسبت هفته کتاب، همایش انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و چندین برنامه دیگر برگزار می‌شود.

کتابخانه‌های عمومیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درگزین اظهار کرد: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 23 تا 30 آبان‌ماه با شعار «آینده خواندنی است» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته کتاب هم‌افزایی همه دستگاه‌ها باعث بهبود شرایط فرهنگی جامعه می‌شود، افزود: همایش انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب با حضور همه اعضای حقوقی و حقیقی 32 انجمن استان برگزار می‌شود. همچنین مسابقه کتابخوانی در هفته کتاب برگزار و از پوستر هفته کتاب در شهرستان‌ها نیز رونمایی خواهد شد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از راه‌اندازی محافل قرآنی در سراسر کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: در پاسخ به اهانت‌های انجام شده به ساحت مقدس قرآن کر یم، اقدامات مقتضی از سوی کتابخانه‌ها انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام مرتضی هاشمی، امام جمعه قروه درگزین نیز در این نشست اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی بهترین بستر برای مقابله با تهاجم دشمن در فضای مجازی هستند، بنابراین کودکان و نوجوانان را به سمت کتابخانه‌ها سوق دهیم و کتاب‌های خوب را به نسل جدید معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه همه کتاب‌های مناسب از مباحث اسلامی نشئت گرفته‌اند، افزود: کلمه به کلمه قرآن دنیای بیکرانی از حرف است، بنابراین مباحث اسلامی باید به‌درستی تبیین شود. کتاب‌ها غذای فکر و روح هستند. 

کمیل خواستان، فرماندار شهرستان درگزین در این نشست با بیان اینکه اتفاقاتی که در غزه برای مردم به‌ویژه کودکان و زنان در حال رخ دادن است را محکوم می‌کنیم، اظهار کرد: اگر امروز در حوزه کتاب و کتابخوانی و فرهنگ سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه آن را در آینده می‌بینیم. احداث کتابخانه استاندارد درگزین پیشرفت مناسبی داشته است و همه باید کمک کنند که این پروژه مهم به اتمام برسد. برای پروژه‌های فرهنگی شهرستان اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است. 

وی با تأکید بر اینکه همه ما سفیران فرهنگ هستیم و در شرایطی که دشمن با تمام توان به دنبال تبلیغ اهداف خود است و انسانیت را وارونه جلوه می‌دهد، با تمام توان از فرهنگ بگوییم، افزود: در حوزه کتاب و کتابخوانی برای افزایش جامعه مخاطب خود راهکار ارائه دهیم. همه باید دغدغه این را داشته باشیم که بر مخاطبان حوزه کتاب و کتابخوانی بیفزاییم.

محمد بیات، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان درگزین نیز در این نشست اظهار کرد: چهار کتابخانه عمومی شامل 2 کتابخانه شهری و 2کتابخانه روستایی با زیربنای یک هزار و 435 متر مربع و داشتن 44 هزار و 709 نسخه کتاب در شهرستان درگزین فعالیت می‌کند. دو هزار و 566 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند که 6.94 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند. با ساخت کتابخانه استاندارد سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در شهرستان دو برابر می‌شود. 

وی در تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم تصریح کرد: 800 میلیون ریال در کتابخانه عمومی آیت‌الله فیاضی روستای نیر، 900 میلیون ریال در کتابخانه آیت‌الله حائری شهر کرفس، 700 میلیون ریال برای کتابخانه علامه دهخدا و سه میلیارد ریال در کتاب خانه آیت‌الله شاهنجرینی برای تجهیز و تعمیر هزینه شده است. 18 میلیارد ریال دیگر نیز برای کتابخانه آیت‌الله شاهنجرینی تخصیص داده شده است. همچنین سال گذشته 32 میلیارد ریال و امسال 30 میلیارد ریال به پروژه کتابخانه استاندارد تخصیص داده شده است. همچنین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی نیز جدای از شهرستان برای این کتابخانه بودجه در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha