استارتاپ‌های فرهنگی برای اعضای کانون مساجد اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 4178477
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
به همت جهاددانشگاهی؛

استارتاپ‌های فرهنگی برای اعضای کانون مساجد اردبیل برگزار می‌شود

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل از برگزاری رویداد استارتاپ‌های فرهنگی و کارآفرینی با هدف توانمندسازی اعضای کانون‌های مساجد استان اردبیل خبر داد.

حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل، 6 آبان ماه در نشست هم‌اندیشی جهاددانشگاهی و دبیرخانه کانوهای مساجد استان اردبیل، گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جزو نهادهایی است که حضور فرهنگی و اجتماعی ملموس و پررنگ در سطح کشور دارد.

وی بیان کرد: مساجد در حقیقت تنظیم کننده فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و این نهاد مقدس، باید به مرکزیت مدیریت فرهنگی،  سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی در جامعه تبدیل شود.

سرپرست جهادانشگاهی استان اردبیل با اشاره به کارکرد مساجد در حوزه فرهنگی و اجتماعی در جامعه، تاکید کرد: فعالیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد فعالیت باارزش و متعالی است. جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی، فرهنگی و علمی قرابت کاری با این نهاد فرهنگی دارد که با هم‌افزایی و همکاری درست در رشد فرهنگی و معنوی استان ثمرات ارزشمندی خواهد داشت.

رسولی با تاکید بر احصاء زمینه‌های همکاری‌ و تعامل بین دو نهاد و ضرورت برنامه‌ریزی در این زمینه، تصریح کرد: کانون مساجد استان یک مرکز فعال است که گستردگی شبکه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن است و ظرفیت این شبکه می‌تواند در جریان‌سازی و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و کارکرد مساجد مفید باشد.

وی با اشاره به محاسن و چالش‌های گستردگی شبکه در کانون‌های مساجد، گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها این است که اعضای کانون‌های مساجد برای حضور در این تشکل فرهنگی و معنوی، انگیزه معنوی و درونی دارند و افراد فعال و خود برانگیخته هستند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل در پایان افزود: تمرکز بر نوآوری فرهنگی و توسعه صنایع خلاق فرهنگی و همچنین توانمندسازی و ارتقاء بهره‌وری سازمان‌های دولتی و غیردولتی از اهداف راهبردی جهاددانشگاهی استان اردبیل تعیین شده است، بدین لحاظ هم‌افزایی با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای جهاددانشگاهی استان، حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha