برپایی 6000 نشست تبیینی در مدارس خراسان‌شمالی
کد خبر: 4178288
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

برپایی 6000 نشست تبیینی در مدارس خراسان‌شمالی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از برپایی شش هزار نشست تبیینی در مدارس استان طی سال جاری در قالب موضوعات مختلف خبرداد.

محمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالیمحمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی با بیان اینکه طی سال تحصیلی جاری برای سه گروه شامل معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء آنان شش هزار نشست تبیینی در موضوعات مختلف برپا می‌شود، اظهارکرد: با نگاه ویژه به برنامه‌های پرورشی و تربیتی، فعالیت‌های فرهنگی در پنج محور ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی تدوین شده و در مدارس برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر احیاء هویت اسلامی و ایرانی و ضرورت برپایی گفتمان‌های دینی اجتماعی در بین دانش آموزان، تصریح کرد: مدیران باید در سطح مدارس تریبون‌های آزاد با موضوعات سیاسی اجتماعی برپا کنند تا دانش آموزان بتوانند از طریق این مهم خود را ارائه دهند و همچنین زمینه مشارکت گسترده در انتخابات هم فراهم شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به موضوعاتی اعم از ایمان، توجه به اعتقادات و باورهای دینی، نشاط و جهاد تبیین در سطح مدارس استان به صورت ویژه مد نظر قرار دارد، گفت: اجرای برنامه‌ها با محوریت دانش آموزان و استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

عقیقی با اشاره به اجرای طرح شهیدپژوهی در مدارس، گفت: برگزاری بیش از ۳۶۰ یادواره شهدای درون مدرسه‌ای، اعزام یک هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب اردوهای راهیان نور، برپایی مراسم اعتکاف دانش آموزی و روزه اولی‌ها و اردوهای زیارت اولی‌ها بخشی از برنامه‌های پرورشی و فرهنگی مدارس در سال تحصیلی گذشته در استان بود.                                                                                                                                

انتهای پیام
captcha