حمایت ویژه دولت از اقدامات رونق تولید و اشتغالزایی
کد خبر: 4178266
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

حمایت ویژه دولت از اقدامات رونق تولید و اشتغالزایی

استاندار فارس با اشاره به اهمیت توجه به رشد اقتصادی کشور تأکید کرد: از هرچیزی که به نفع تولید، اشتغال و کارآفرینی است به‌صورت ویژه حمایت می‌کنیم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 6 آبان در هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس گفت: در دولت سیزدهم هرچیزی که به نفع تولید، اشتغال و کارآفرینی است را به‌صورت ویژه حمایت می‌کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه برای ارتقای تجهیزات مرتبط با صنایع سنگ در جهت جلوگیری از خام‌فروشی پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد، افزود: برای فروش محصولات خام الزاماً باید قیمت پایه از طریق فرآیند قانونی مصوب شود.

بنا بر این گزارش، در این نشست مصوباتی به تصویب رسید. در این نشست اداره استاندارد و مدیریت نظارت و ارزیابی بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توافق کردند که افراد معرفی شده به عنوان مسئول فنی، به عنوان مدیر کنترل کیفی (و بالعکس) نیز تأیید صلاحیت شوند به‌جز در مواردی که مطابق آیین‌نامه‌های مربوطه تأکید خاص بر نوع رشته تحصیلی، مهارت و تجربه فرد متقاضی وجود داشته باشد.

همچنین در این نشست مصوب شد آموزش اولیه مسئولان فنی در آزمایشگاه‌های دارای گواهینامه تأیید صلاحیت از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران و مطابق استانداردهای ملی انجام شود و دوره‌های آموزشی طی شده توسط ایشان مورد قبول اداره استاندارد و مدیریت نظارت و ارزیابی بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گیرد.

همچنین مقرر شد پس از انجام بررسی‌های لازم، آزمایشگاه رفرانس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به اخذ گواهینامه 17025 از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران کند.

علاوه بر این‌ها بنا شد اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمان صدور و یا تمدید پروانه‌های واحدهای تولیدی، اولین آزمون نمونه‌برداری را به صورت کامل مطابق استانداردهای ملی مربوطه انجام دهد و در صورت نیاز به برون‌سپاری، نمونه به آزمایشگاه تایید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ارسال شود.

چنانچه اخذ گواهینامه 17025 از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران شامل هزینه شود، از محل مصوبات پنجاه و یکمین و پنجاه و نهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تامین شود.

همچنین مصوب شد انجمن صنفی کارفرمایی سنگ صفاشهر چنانچه سنگ خریداری شده را فرآوری و سپس به سایر کشورها صادر کند، می‌تواند در مزایده فروش سنگ خام شرکت کند.

همچنین بنا شد دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس موضوع ارائه تسهیلات به منظور تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات حوزه سنگبری‌های استان را پیگیری کند.

در این نشست مصوب شد فرمانداری شیراز با همکاری دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرمانداری خرم بید، سازمان صمت و انجمن صنفی کارفرمایی سنگ صفاشهر، قیمت پایه مزایده سنگ خام را مشخص نمایند. بدیهی است منبعد مزایده‌های سنگ صرفا با اعلام قیمت پایه انجام خواهد شد.

علاوه بر این‌ها سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان طی مکاتبه‌ای با نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست اعمال ضریب کاهشی مالیات بر ارزش افزوده در قانون بودجه سال 1403 را برای واحدهای سنگبری و فراوری سنگ تزیینی انجام دهد.

همچنین مقرر شد مکاتبه لازم جهت اختصاص باغ مهربانو در شهر شیراز به فعالیت‌های صنایع دستی توسط معاون اقتصادی استانداری فارس صورت پذیرد.

همچنین پیشنهاد شد با توجه به اینکه قانون بودجه سالانه ممکن است دچار تغییرات شود، در بند «الف» ماده 11 بخش سیاست‌های ارزی برنامه هفتم توسعه موضوع هزینه‌های حضور و مشارکت صادرکنندگان فرش دستباف و صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های بین‌المللی مورد تأیید سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز جز هزینه‌های قابل قبول ارزی باشد، درج و طی مکاتبه استاندار با وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی اعلام شود.

انتهای پیام
captcha