استفادە از ظرفیت مردمی در امور کشور اولویت دولت است
کد خبر: 4177907
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

استفادە از ظرفیت مردمی در امور کشور اولویت دولت است

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به اینکه خوشبختانە امروز در بیش از ۳۰۰ شهرستان امورات مردمی‌سازی به سرانجام رسیده است‌، بیان کرد: حرف مهم ما در گام دوم انقلاب، مردمی‌سازی دولت و استفادە از ظرفیت مردم در امور کشور است که البته این کار سختی‌های خاص خود دارد و نیازمند تغییرات و اصلاح‌ در رویه‌ها است

سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت

به گزارش ایکنا از کردستان، سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت امروز، سوم آبان در نشست شورای اداری و آیین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برگزیده در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی گفت: کردستان این روزها در حال مهیا شدن برای سفر آیت‌اللە رئیسی است.

وی بە موضوع مردمی‌سازی دولت سیزدهم اشارە کرد و افزود: یکی از اهداف دولت سیزدهم مردمی‌سازی دولت است و باید گفت کە شعار مردمی‌سازی یک شعار سیاسی نیست و هدف اصلی دولت سیزدهم است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت بیان کرد: هر کشوری براساس سابقە، تاریخ، فرهنگ و مذهب الگوی خاصی را برای حکمرانی خود اتخاذ کردە است، انقلاب اسلامی ایران نیز در چهل و پنج سال گذشتە از بدو تاسیس آن توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تاکنون نە یک حزب سیاسی خاصی داشتە و نە قشون نظامی با او همراهی کردە و نە کشور خارجی خاصی حامی و پشتیبان آن بودە است و براساس گفتمان و ارتباط با مردم و روحانیان حکومت خود را تاسیس و رویە انقلاب را پیش بردە است.

وی ادامه داد: امام با همراە ساختن ملت ایران بە پیروزی دست یافت و ابرقدرت‌های منطقە و جهان را ناکام گذاشت و پس از بە پیروزی رسیدن، جمهوری اسلامی را بە رفراندوم گذاشت و طی آن ۹٨ درصد از کسانی کە تربیت‌یافتە انقلاب نبودند، بە این انقلاب آری گفتند.

عبودتیان یکی از مظلوم‌ترین اسناد کشور را قانون اساسی ذکر کرد و گفت: ای کاش در اتفاقات و فتنەهای اخیر یک بار دیگر بازخوانی می‌شد.

وی افزود: زمانیکە پس از پیروزی انقلاب اسلامی ناامنی کشور را فرا گرفت و گروهک‌ها سبب ناامنی در کشور می‌شدند، مردم بە محضر امام می‌رسند کە باید در این وضعیت ناامنی و در مقابلە با ضد انقلاب‌ها چە کرد؟ و امام می‌فرمایند مردم باید خود در مقابل ضدانقلاب‌ها بایستند و منتظر دستور دولت نباشند و این مهم نشان از دیدگاە مردمی امام در دولت است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت افزود: در ابتدای انقلابی که تازه مستقر شدە و نیروی انتظامی و نظامی کامل شکل نگرفتە و اعتماد کامل نسبت بە ارتش وجود ندارد و هنوز پاکسازی صورت نگرفتە، امام یک الگوی فراگیر و ساده را که هر شخصی بتواند در خانه خود یک نیروی الهی باشد را مطرح کرد.

وی گفت: هنر امام(ره) در سادە کردن مسائل است، برخلاف لیبرال‌ها کە مسائل را چنان پیچیدە می‌کنند کە همە از مسئولیت فرار کنند، امام (ره) در پی حل کردن مسائل بە شیوە سادە بود.

عبودتیان اظهار کرد: پس از آن ما درگیر هشت سال جنگ دفاع مقدس بودیم که باز هم با حمایت اقشار مختلف مردمی بە پیروزی دست یافتیم.

وی اظهار کرد: همچنین طی این سال‌ها شاهد فتنه‌های مختلفی از جملە فتنە سال ۸۸، تحریم‌های ظالمانه دشمنان و ناآرامی‌های سال گذشته بودیم کە باز هم با هوشیاری مردم دشمنان ناکام ماندند.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: مردمی‌سازی یکی از رویکردها و شعارهای مهم دولت سیزدهم است که مبنای حرکت آن کمک گرفتن از ظرفیت مردم بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در سه ساحت تصمیم‌سازی، اجرا و نظارت است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانە امروز در بیش از ۳۰۰ شهرستان امورات مردمی‌سازی به سرانجام رسیده است‌، بیان کرد: حرف مهم ما در گام دوم انقلاب، مردمی‌سازی دولت و استفادە از ظرفیت مردم در امور کشور است که البته این کار سختی‌های خاص خود دارد و نیازمند تغییرات و اصلاح‌ در رویه‌ها است.

وی سفر ریاست جمهوری بە کردستان را متفاوت‌تر از سایر سفرهای ایشان بە استان‌های دیگر عنوان کرد و گفت: سفر رئیس جمهور به کردستان در چهار ساحت حائز اهمیت است کە یک سطح آن استانی و بهرەبرداری از پروژەها  و اختصاص اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام است که باید به آن پرداخته شود، سطح دوم آن ملی و سطح دیگر آن منطقەای است.

وی با اشارە بە اینکه امروزە رسانه‌های معاند در تلاش‌اند تا چهرە غیرواقعی از استان کردستان را بە جهان مخابرە کنند، اضافە کرد: در سفر ریاست جمهوری باید چهرە دقیق و واقعی از استان کردستان ارائە شود.
عبودتیان با بیان اینکه ناآرامی‌های سال گذشتە سبب توقف اجرای پروژه‌ها در استان شدە بود، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که در سفر

رئیس جمهور به استان کردستان به افتتاح می‌رسد در یک سال و نیم گذشته به سرانجام رسیده که بازگو کردن اهمیت این سفر و تسهیل سفر مردم شهرستان‌ها برای دیدار چهره به چهره با رئیس‌جمهور باید صورت بگیرد.

وی در پایان بر اجرای یک سفر آبرومند و در شأن مردم استان تأکید کرد و یادآور شد: از همە توان و تجهیزات استان کردستان برای برگزاری یک سفر آبرومندانە استفادە شود.

انتهای پیام
captcha