دانشگاه محل تفکر، هم‌اندیشی و تعامل است
کد خبر: 4177626
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

دانشگاه محل تفکر، هم‌اندیشی و تعامل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دانشگاه را محلی برای تفکر، هم‌اندیشی و تعامل برای حل مسائل عنوان کرد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۲ آبان‌ماه در اجلاس فصلی رؤسای شبکه‌های بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت و نقش دانشگاه در جامعه گفت: دانشگاه محلی برای تفکر، هم اندیشی و تعامل است که جایگاهی مستقل دارد و این استقلال باید حفظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز حل بسیاری از مسایل در جامعه شود، اصل و اساس ماهیت دانشگاه را این امر برشمرد.

وی تصریح کرد: نخستین وظیفه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تأمین معیشت کارکنان مجموعه است و مدیران دانشگاه تلاش زیادی داشته‌اند تا با جذب منابع مالی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر سازمان‌های مربوطه، مطالبات پزشکان و کارکنان دانشگاه را پرداخت کنند.

تلاش برای حفظ شایسته منابع به عنوان بیت‌المال در تمام واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از دیگر موضوعات مورد تأکید حسینی در این نشست بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به اولویت مراقبت و پیشگیری بر درمان، فرهنگ‌سازی در این زمینه را از رسالت‌های حوزه بهداشت در سطح استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های مراقب محور برای ارتقاء و توسعه سلامت مردم تلاش کنیم.

حسینی همچنین از معاونت‌های دانشگاه خواست نمایندگانی با اختیارات کامل برای بازدید منظم از حوزه های سلامت شهرستان‌های استان تعیین کنند تا ضمن بررسی کارشناسانه مسایل مختلف سلامت در شهرستان‌ها، مشکلات موجود شناسایی و با ارائه راهکارهای مناسب حل شود.

وی در پایان از رؤسای شبکه‌های بهداشتی و درمانی خواست نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود در زمینه ارتقای حوزه سلامت در شهرستان‌ها را به مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha