تلاش برای رساندن شیراز به تراز سومین حرم اهل بیت(ع)
کد خبر: 4177082
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

تلاش برای رساندن شیراز به تراز سومین حرم اهل بیت(ع)

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از تدوین سند جامع سومین حرم اهل‌بیت (ع) در این شورا خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم شیراز را به تراز نام سومین حرم اهل‌بیت (ع) برسانیم که قطعاً یکی از بخش‌هایی که حوزه علمیه می‌تواند کمک کند همین حوزه است.

سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 30 مهرماه در نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری شیراز و مدیر حوزه علمیه فارس اظهار کرد: ازجمله کارهایی که در دستور کار سازمان فرهنگی قرار دارد؛ تهیه کتاب دانشنامه شیراز است و در بخش تاریخ سیاسی که مدنظر مدیریت حوزه علمیه نیز هست، تدوین کتاب تاریخ شیراز در دستور کار قرار دارد که کار بسیار بزرگی است و یک بخش از آن تاریخ سیاسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از تدوین سند جامع سومین حرم اهل‌بیت (ع) در این شورا خبر داد و گفت: این سند طبق مصوبه شورای فرهنگی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم شیراز را به تراز نام سومین حرم اهل‌بیت (ع) برسانیم که قطعاً یکی از بخش‌هایی که حوزه علمیه می‌تواند کمک کند همین حوزه است.

وی اظهار امیدواری کرد: با انجام جلسات فصلی یا ماهیانه و ارتباط منظم و مرتب و با یک برنامه‌ریزی مدون و اساسی، می‌توان نشست‌هایی بین مدیریت شهری و حوزه علمیه برای خدمات‌رسانی مثبت و بهینه برگزار کرد تا شاهد اتفاقات خوب و نتایج مطلوب و ایده‌آل باشیم و گام‌های مثبتی درزمینه خدمات‌رسانی به شهروندان  صورت بگیرد.

افسانه خواست خدایی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، املاک و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه بر لزوم تفاهم‌نامه سه‌جانبه تأکید کرد و گفت: باید تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز با مدیریت حوزه علمیه منعقد شود و در این تفاهم‌نامه تمام درخواست‌های حوزه علمیه ازنظر حقوقی لحاظ شود و در مورد آن در گروه‌ها و اتاق فکر شورا بحث و بررسی شود که در راستای آن، شهرداری لوایحی را بر اساس زمان‌بندی در آن تفاهم‌نامه مشخص می‌کند و مسیر توسط این لوایح معین می‌شود.

وی ادامه داد: برای جهت‌دهی به این موضوع، نقشه راه لازم است که انعقاد این تفاهم‌نامه به‌عنوان پله اول باید در جهت همکاری صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha