استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ضروری است
کد خبر: 4176834
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
رئیس ستاد انتخابات کشور:

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ضروری است

سیدمحمدتقی شاهچراغی، اطلاع‌رسانی و استفاده صحیح از ظرفیت رسانه‌ها را امری مهم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو توصیف کرد و گفت: اطلاع‌رسانی یکی از الزمات مهم مشارکت بوده و احزاب، گروه‌های مردمی و اجتماعی نیز در پویایی فضای انتخابات و مشارکت مردم نقش تاثیرگذاری دارند.

شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدمحمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات، امروز، 29 مهرماه، در جمع فرمانداران و بخشداران آذربایجان‌شرقی، بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات پیش رو تأکید کرد و گفت: رعایت اصل بی‌طرفی خط قرمز ستاد انتخابات در دولت است و اصل بی‌طرفی یک ضرورت است و نباید اجازه دهیم حتی شائبه‌های طرفداری ایجاد شود. 

وی یادآور شد: مردم آذربایجان‌شرقی همواره علمداران مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و دشمن بوده‌اند و پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ایستادگی در برابر حرکت‌های مختلف دشمنان، سابقه درخشانی دارند که این موضوع وظیفه مسئولین را در خدمت به مردم این استان سنگین‌تر می‌کند.

شاهچراغی، اطلاع‌رسانی و استفاده صحیح از ظرفیت رسانه‌ها را امری مهم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو توصیف کرد و افزود: اطلاع‌رسانی یکی از الزمات مهم مشارکت بوده و احزاب، گروه‌های مردمی و اجتماعی استان نیز در پویایی فضای انتخابات و مشارکت مردم نقش تأثیرگذاری دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: از ظرفیت رسانه‌های اجتماعی باید برای تبیین مسائل کشور و همچنین معرفی خدمات نظام به مردم بیشترین استفاده کرد که این کار نیازمند ارتباط مستمر مدیران با رسانه‌ها و ارائه هنرمندانه محتوا و همچنین حضور مدیران در میدان عمل و حل مشکلات مردم است. 

وی ارتقای سطح امنیت و استمرار پیشرفت کشور را از جمله دستاوردهای مشارکت در انتخابات اسفندماه عنوان کرد گفت: ما وظیفه داریم با صیانت از رای مردم از انتخاب آنها مراقبت کنیم و دولت به انتخابات به عنوان عرصه اجرای مردم سالاری دینی و سرمایه اجتماعی کشور نگاه می‌کند. 

شاهچراغی، ادامه داد: عدالت انتخاباتی این است که ارزش و جایگاه همه کاندیداها پس از طی مراحل قانونی در هیئت‌های نظارت و اجرایی و شورای نگهبان، برای فرمانداران و بخشداران یکسان بوده و هیچ تفاوتی نداشته باشند. 

رئیس ستاد انتخابات، با تأکید بر لزوم عمل به قانون اظهار کرد: در اجرای انتخابات چیزی جز عمل به قانون نداریم و تمام آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها بر اساس قانون نوشته می‌شوند و چیزی فراتر از قانون نیست.

انتهای پیام
captcha