اولین سالگرد شهادت «علی نظری» در ملایر برگزار شد
کد خبر: 4176295
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

اولین سالگرد شهادت «علی نظری» در ملایر برگزار شد

مراسم یادبود اولین سالگرد شهید علی نظری در دانشکده علوم قرآنی ملایر برگزار شد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر به گزارش ایکنا از همدان، مراسم یادبودی به مناسبت اولین سالگرد شهید علی نظری به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شهرستان ملایر، امروز 26 مهرماه با حضور مسئولین شهرستانی با عنوان یادواره شهید مدافع امنیت در دانشکده علوم قرآنی ملایر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا، جمعی از مسئولان و دانشجویان در این دانشکده برگزار شد، حجت‌الاسلام حسنعلی نوروزی، رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به نقش شهیدان در جامعه و ویژگی شهدا از منظر قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند وجود دارد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص شهدا افزود: به مصداق آیه شریفه 169 سوره مبارکه آل عمران که می فرماید «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.» شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن است.

وی گفت: از جمله مسائلی که در آیات قرآن به آن اشاره شده زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید است و حیات شهدا حیات واقعی است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر تصریح کرد: خون شهدا امنیت‌آفرین است و شهدای  از جان خود گذشتند تا ما امروز در امنیت و آرامش باشیم. شهدا از سوی خدا انتخاب شده و مرگ آنها نیز معنوی و روحانی است، شهدا همیشه زنده‌اند و تأثیر گذارند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر بر ادامه مسیر شهدا توسط نسل جوان به ویژه دانشجویان تأکيد کرد و گفت: همه زندگی شهید برای ما درس و الگو است و اگر در مسیر شهدا حرکت کنیم عاقبت به خیر می شویم.

در ادامه یکی از همرزمان شهید ضمن بیان خاطراتی از شهید به بیان ویژگی اخلاقی و رفتاری شهید پرداخت. سپس بیانیه و مطالبه گری دانشجویان علوم قرآنی از دستگاه قضایی جهت پیگیری پرونده قرائت شد.

در این بیانه آمده است

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیا هند ربهم یرزقون.

هرگز گمان نکن کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگانند بلکه آنان زنده آمد و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

درسال گذشته معاندین قصد براندازی واسیب رساندن به جمهوری اسلامی ایران را داشته آمد اما با تلاش سربازان گمنام امام زمان و نیروهای امنیتی و بسیجیان مخلص خدا تلاششان بی نتیجه ماند که بر اثر همین اتفاقات در مورخ۴ آبان ۱۴۰۱ در شهرستان ملایر در هنگامی که معاندین فراخوان صادر کرده بودند و در سطح شهر به آشوب گری پرداخته بودند پاسدار گمنام امام زمان مهندس علی نظری در درگیری با اغتشاشگران با ضرب گلوله به شهادت رسید.واز وی یک فرزند یک ساله به یادگار باقی مانده است.حال پس از گذشت یکسال از شهادت شهید نظری میگذرد لکن بر خلاف بسیاری از شهر ها که به سرعت مدعی العموم ورود کرده واغتشاشگران را به سزای عمل خود رساندند.

متاسفانه پرونده تنها شهید استان تا کنون به نتیجه نرسیده  وقاتل شهید مجازات نشده است.

ما مدیون خون شهدا هستیم و اعلام می‌کنیم با عنوان دانشجویان دانشکده علوم قرآن ملایر از دستگاه قضا خواستار رسیدگی به پرونده شهید نظری هستیم و اشد مجازات را برای قاتل شهید نظری در اسرع وقت خواستاریم تا درس عبرتی باشد برای دیگران تا جرات جولان و اشرارگری را در سطح شهر به خود ندهند...

شهید «علی نظری» از پاسداران سپاه ناحیه ملایر بود که چهارم آبان  سال گذشته در حین تعقیب و گریز اغتشاشگران به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha