جمع‌آوری ۲۰۰ هزار نامه مردمی در سفر رئیس‌جمهور به فارس
کد خبر: 4175855
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

جمع‌آوری ۲۰۰ هزار نامه مردمی در سفر رئیس‌جمهور به فارس

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس از جمع‌آوری ۲۰۰ هزار نامه مردمی و ثبت ۵۰ هزار تماس سامانه سامد در دومین سفر رئیس‌جمهور به فارس خبر داد و گفت: نامه‌ها در روند ثبت در سامانه قرار دارند.

نامه به رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از فارس، دور دوم سفر رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیئت دولت به استان فارس پنج‌شنبه، ۲۰ مهر آغاز شد و تا جمعه شب ۲۱ مهر ماه ادامه داشت. در این مدت بازدید از شهرستان‌های استان، افتتاح پروژه‌ها، ‌کلنگ‌زنی طرح‌های جدید، نشست با نخبگان، ‌سرمایه‌گذاران، ‌خانواده شهدا و دیدار با مردم در شیراز و شهرستان رستم از جمله برنامه‌های رئیس قوه مجریه و کابینه دولت سیزدهم بود.

در زمان این سفر هرکدام از مردم درخواست، شکایت، ‌انتقاد و یا پیشنهادی برای رئیس‌جمهور و یا مقام عالی هر وزارت داشتند که با استقرار نیروهای مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در مکان‌های دیدارهای عمومی، ‌این نامه‌ها جمع‌آوری می‌شد و یا مردم فارس با برقرای تماس با شماره تلفن سامانه سامد ۱۱۱ در خواست خود را بیان می‌کردند.

رضا نجابت، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح روند نامه‌های مردمی به رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: نامه‌های مردمی به رئیس‌جمهور و هیئت دولت از دو طریق نامه و تماس تلفنی با سامانه سامد در طول مدت سفر به استان فارس احصا و جمع‌آوری شد که نیروهای مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری با حضور در محل‌های پرجمعیت نظیر اجتماع مردمی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، محل دیدارهای رئیس‌جمهور و در شهرستان‌ها درخواست‌ها را با رعایت اصول امانتداری و دقت جمع‌آوری کردند.

وی با اشاره به تماس مردم استان فارس به سامانه سامد نیز گفت: سایت پاسخگویی سامد از چهارشنبه، ۱۹ مهر کار خودش را آغاز کرد و طی سه روز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۱:۳۰ پاسخگوی هم‌استانی‌ها بود.

نجابت اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ کاربر در زمینه پاسخگویی و پردازش نامه‌ها طی دو شیفت مشغول به‌کار بودند و امیدواریم در زمانی زیر یک هفته ثبت نامه‌ها به سرانجام برسد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری فارس با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار تماس تلفنی پاسخ داده شده است، ‌گفت: قریب به ۲۰۰ هزار نامه جمع‌آوری شده است که اکنون درخواست‌ها در مرحله فرآیند ثبت در سامانه قرار دارد و پاسخگویی تلفنی به اتمام رسیده است.

نجابت در پایان سخنان خود با تأکید بر رعایت اصل امانتداری در ثبت نامه‌ها و درخواست‌های مردمی، ‌بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با تلاش شبانه‌روزی پرسنل حداکثر تا مدت یک هفته آینده روند ثبت نامه‌ها به اتمام برسد و پس از بررسی به دستگاه اجرایی مرتبط ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha