فهم و تحلیل مسائل سیاسی از سوی نیروهای مسلح ضروری است
کد خبر: 4175831
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

فهم و تحلیل مسائل سیاسی از سوی نیروهای مسلح ضروری است

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه نیروهای نظامی باید عمیقاً سیاست را بشناسند و تحلیل‌گر سیاسی باشند، گفت: آن چیزی که نیروهای مسلح از آن منع شده‌اند ورود به جناح‌های سیاسی است اما فهم مسائل سیاسی بسیار مهم و یک امر ضروری است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۵ مهرماه در دیدار با مسئولان عقیدتی‌ سیاسی ارتش در استان کرمان، مأموریت در دو حوزه عقیدتی و سیاسی را مهم دانست و گفت: این دو محور مهم سبب حرکت انسان در زندگی می‌شود و اگر قصور شکل بگیرد حرکت انسان به سمتی می‌رود که به نفع جامعه و انسان نیست.

وی با بیان اینکه مأموریت عقیدتی سیاسی در ارتش بسیار مهم است، افزود: ارتش جلوه قدرت و عصاره شوکت و ابهت یک ملت است. سهم ارتش در سنجش اقتدار کشور کم نیست به همین دلیل مأموریت مسئولان عقیدتی سیاسی ارتش نیز بسیار با اهمیت است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: اگر اعتقادات و سیاست مبنای تصمیم‌گیری انسان باشد آن فرد باید در دو بُعد معرفتی و ایمانی به گونه‌ای اقناع شود که در رفتار فرد نیز بروز کند.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه نیروهای نظامی باید عمیقاً سیاست را بشناسند و تحلیل‌گر سیاسی باشند، ادامه داد: آن چیزی که نیروهای مسلح از آن منع شده‌اند ورود به جناح‌های سیاسی است اما فهم مسائل سیاسی بسیار مهم و یک امر ضروری است زیرا انسانی که تحلیل سیاسی ندارد نمی‌تواند حرکت مناسبی انجام دهد.

وی شناخت و معرفت را از پایه‌های شکل‌گیری عقیده دانست و تصریح کرد: اگر جهان‌شناختی شکل بگیرد عقیده نیز شکل می‌گیرد و سومین پایه نیز ایمان است که هم خداوند را حاکم مطلق می‌دانیم و هم اینکه معقتد به معاد هستیم. شناخت، اعتقادات را تکمیل می‌کند و ایمان و سیاست نیز در رفتار افراد بسیار مهم است.

امام جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه جایگاه ارتش بسیار استراتژیک و قدرتمند است، گفت: کسی که لباس ارتش را بر تن دارد هر روز جهادگر است. امنیت و آرامش دو مسئله ضروری در هر جامعه است و نیروهای ارتش کار بزرگی برای کشور انجام می‌دهند لذا مسئولان عقیدتی سیاسی ارتش باید کار اثرگذار در حوزه مأموریتی خود را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام
captcha