مرحله استانی آزمون معارفی مسابقات قرآن اوقاف در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4175825
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
27 مهرماه

مرحله استانی آزمون معارفی مسابقات قرآن اوقاف در البرز برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری مرحله استانی آزمون معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در روز ۲۷ مهرماه خبر داد.

حجت الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از اعلام زمان مرحله استانی آزمون معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خبر داد و گفت: این مسابقات پنج‌شنبه، ۲۷ مهرماه، ساعت ۱۰ برگزار خواهد شد.

وی افزود: این آزمون در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج در رشته‌های معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ویژه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال منتخب در مرحله شهرستانی به‌صورت کتبی و تستی برگزار می‌شود که در این مرحله از مسابقات 14 نفر به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه البرز یادآور شد: مرحله شهرستانی این آزمون نیز در تاریخ ۳۰ مردادماه برگزار شد که منتخبان این مرحله به مرحله استانی راه پیدا کردند و منتخبان این مرحله نیز به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا خواهند کرد.

اشرفی با اشاره به اینکه تصحیح پاسخنامه‌ها بر عهده ادارات کل اوقاف استان‌هاست، افزود: پس از تصحیح پاسخنامه‌ها، نمرات متسابقان به تفکیک رشته و جنسیت به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال می‌شود. نحوه محاسبه نمره کل شامل تعداد پاسخ صحیح و نمره کل رشته ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن از ۱۸۰ و دیگر رشته‌ها از ۱۲۰ است.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور به‌صورت همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: بیشترین آمار قبولی مرحله شهرستانی مربوط به شهرستان کرج بوده است و در مجموع 40 درصد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات اوقاف در بخش معارفی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha