بانوان ایرانی روایتگر مظلومیت زنان غزه باشند
کد خبر: 4175662
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح:

بانوان ایرانی روایتگر مظلومیت زنان غزه باشند

مینو اصلانی با بیان اینکه بانوان ایرانی باید روایتگر مظلومیت زنان غزه باشند و این مظلومیت را به گوش جهانیان برسانند، گفت: بانوان نقش روایتگری خود را به‌خوبی ایفا نکرده‌اند و باید بدانیم که اگر آنچه در انقلاب اتفاق افتاده را بازگو نکنیم این تاریخ و روایت‌ها تحریف خواهد شد.

مینو اصلانی، مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلحبه گزارش ایکنا از لرستان، مینو اصلانی، مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح در اجلاسیه شهدای زن لرستان که امروز، 24 مهرماه با عنوان «انیس شاهدان» در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌آباد برگزار شد، با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، به تأثیرگذاری بانوان در تاریخ اشاره کرد و گفت: روایتگری رخدادهای بزرگ، تاریخ‌ساز بوده و ما بیش از گذشته نیازمند روایتگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه آنچه از عاشورا به ما رسیده در غالب روایتگری و لالایی مادران برای فرزندان خود بوده است، افزود: امروز تاریخ در حال تحریف شدن است و اگر نسل امروز با تاریخ خود فاصله بگیرد و نداند که چه اتفاقی افتاده دشمن با آنچه که خود می‌خواهد این فاصله را پُر خواهد کرد و می‌تواند نابودکننده باشد.

اصلانی با بیان اینکه ما زنان نقش روایتگری خود را به‌خوبی ایفا نکرده‌ایم و باید بدانیم که اگر آنچه در انقلاب اتفاق افتاده را بازگو نکنیم این تاریخ و روایت‌ها تحریف خواهد شد، اضافه کرد: ما بانوان وظیفه داریم آنچه در انقلاب اتفاق افتاده را روایت کنیم، چراکه همه دنیا تلاش می‌کند این حافظه تاریخی را کمرنگ کند و آنچه می‌تواند این حافظه را پویا و به جهانیان بیشتر از پیش معرفی کند همین روایتگری‌هاست.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه نیازمند ‌گفتمان‌سازی ایثار و شهادت و پیشرفت‌های این سرزمین هستیم، افزود: روایت  تاریخی شهدای زن را کم داریم، ببینیم شهدای زن چه حادثه‌هایی را آفریدند و چه نقشی در انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرده و آن‌ها را بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه بانوان ایرانی باید روایتگر مظلومیت زنان غزه و فلسطین باشند و این مظلومیت را به گوش جهانیان برسانند، تصریح کرد: باید وظیفه خودمان را به‌عنوان یک راوی تاریخ‌ساز انجام دهیم، دنیا در پیچ تاریخی قرار دارد و منتظر یک‌ تمدن بالنده و سرشار از واقعیت و تمدنی روح‌‌افزاست.

انتهای پیام
captcha