بداهه‌نویسی اشعار حافظ با حضور ۴۰ خوشنویس چهارمحال‌وبختیاری + عکس
کد خبر: 4174450
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶

بداهه‌نویسی اشعار حافظ با حضور ۴۰ خوشنویس چهارمحال‌وبختیاری + عکس

در آستانه ۲۰ مهرماه روز بزرگداشت لسان الغیب، خواجه حافظ شیرازی و به‌مناسبت هفته فرهنگی حافظ، برنامه بداهه‌نویسی اشعار این شاعر نام‌آور فارسی در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان‌ استان برگزار شد.

خوشنویسی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، در آستانه ۲۰ مهرماه روز بزرگداشت لسان الغیب، خواجه حافظ شیرازی و به‌مناسبت هفته فرهنگی حافظ، برنامه بداهه‌نویسی اشعار این شاعر نام‌آور فارسی شامگاه، ۱۸ مهرماه در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان‌ استان برگزار شد.

حجت‌الله شیروانی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جریان این برنامه با اشاره به نامگذاری هفته فرهنگی حافظ از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه، اظهار کرد: به همین مناسبت دستگاه‌های فرهنگی کشور به اتفاق هم ویژه‌برنامه‌های پاسداشت مقام این شاعر برجسته را برگزار می‌کنند که یکی از ستون‌های هویت ایرانی و رکن محکمی در تاریخ فرهنگی این مرز و بوم و زبان و ادبیات فارسی به‌شمار می‌رود. 

وی ادامه داد: در برنامه بداهه‌نویسی اشعار حافظ اقدام به برپایی کارگاه‌های خلق آثار خوشنویسی شده است که هنرمندان خوشنویس استان با همت انجمن خوشنویسان دور هم جمع شده و اشعار و غزل‌های این شاعر را خوشنویسی می‌کنند.

شیروانی با ابراز خرسندی از حضور قریب به ۴۰ هنرمند استان در برنامه بداهه‌نویسی، بیان کرد: قاطبه این هنرمندان از اساتید و مدرسان خوشنویسی در استان هستند که جمع فاخر و خوبی را در این محل تشکیل داده‌اند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان در خصوص ضرورت برپایی این برنامه هنری، گفت: اگر بخواهیم پاسدار فرهنگ و هویت خود باشیم، قطعاً باید به داشته‌هایمان رجوع کنیم که حافظ و مولانا، سعدی و فردوسی و هنرهایی همچون هنر خطاطی و خوشنویسی از مهم‌ترین گنجینه‌های این مرز و بوم هستند که باید زمینه همنشینی با این عناصر فرهنگی همواره ایجاد شود.

در ادامه، محمد ابراهیمیان، مدیر انجمن خوشنویسان استان بیان کرد: این انجمن با کمک اساتید و هنرآموزان این هنر فاخر گرد هم آمده و اشعار حافظ را با خطوط نستعلیق، شکسته و ثلث در قالب‌های کتابت، چلیپا و قطعه و سیاه‌مشق تحریر می‌کنند.

وی با دعوت از جوانان علاقه‌مند برای توجه بیشتر به خوشنویسی به‌عنوان هنر فاخر و اصیل ایرانی، گفت: به‌مناسبت هفته ملی خوشنویسی، انجمن خوشنویسان استان قصد دارد کارگاه‌های با موضوع چلیپا و کتیبه برگزار کند؛ همچنین نمایشگاه خوشنویسی در روز ۲۵ مهرماه در سالن شهید شهرانی واقع در اداره‌کل ارشاد استان برپا خواهد شد که از تمامی علاقه‌مندان دعوت می‌شود در این برنامه‌ها حضور داشته باشند. 

انتهای پیام
captcha