جهاد تبیین به‌ معنی تشریح درست جنایت‌های استکبار است
کد خبر: 4174327
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

جهاد تبیین به‌ معنی تشریح درست جنایت‌های استکبار است

حجت‌الاسلام ناصر آقایی گفت: باید ماهیت استکبار برای مردم تشریح شود و امام راحل بر روی این موضوع تصریح کردند و کارکرد جهاد تبیین این است که به‌درستی جنایت‌های استکبار تشریح و تبیین شود.

جلسه هماهنگی برگزاری مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، ۱۸ مهرماه در اولین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: ۱۳ آبان از جهات مختلف از جمله تبعید امام  خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، شهادت ۴۰ دانش‌آموز در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی که از دیدگاه امام راحل، انقلاب دوم ایران اسلامی بود، اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره انفال به پیامبر(ص) فرموده است: «ای پیامبر به خاطر بیاور هنگامى را که کافران نقشه مى‌کشیدند که تو را به زندان بیفکنند، یا به قتل برسانند، و یا از مکه خارج سازند، آن‌ها چاره مى‌اندیشیدند و خداوند هم تدبیر مى‌کرد و خدا بهترین تدبیرکنندگان و چاره‌جویان است» افزود: دشمنان همیشه در حال نقشه کشیدن و دسیسه‌چینی هستند و خداوند همیشه نقشه آن‌ها را خنثی می‌کند و طرح پروردگار بر همه توطئه‌ها غالب می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۳ تصمیم به حذف امام راحل گرفت ولی با حمایت الهی این نقشه خنثی شد، ادامه‌ داد: زندان، ترور و تبعید، ابزار دست ستمگران و جباران تاریخ برای مقابله با حق است، در مقابل سخن حق هیچ دلیل و منطقی وجود ندارد، کافران به جای حل مسئله و پذیرش حق اقدام به حذف موضوع و مردان حق می‌کنند.

وی گفت: پیروزی عملیات ترکیبی و غرورآفرین گروه‌های مبارز فلسطینی در سرزمین اشغالی را تبریک عرض می‌کنم، روزگاری تنها ابزار دفاعی مردم مظلوم فلسطین سنگ بود، اما امروزه مبارزان فلسطینی به توانمندی و رشدی رسیدند که قادرند با عملیات پیچیده و‌ ترکیبی با شلیک هزاران راکد و موشک ضربات سهمگینی به دشمن صهیونیستی وارد کرده و با طوفان الاقصی نابودی رژیم غاصب را به سران آن‌ها به یقین تبدیل کنند.

آقایی با بیان اینکه ۱۳ آبان هم روز دانش‌آموز، دانشجو و هم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و تمام مردم در این روز نقش دارند که با محوریت دانش‌آموز و دانشجو برگزار می‌شود، تأکید کرد: آرمان و جریان ۱۳ آبان باید به نسل‌های بعدی انتقال یابد و طبق منویات مقام معظم رهبری این روز تجسم شرارت آمریکا و ذلت این حکومت استکباری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌ها و اهداف روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به این شرح است؛ بازخوانی و روشنگری جوامع نسبت به ظلم و ستم مستکبران برای جهانیان، چرایی مبارزه با استکبار در ساحت اندیشه و فلسفه اندیشه امام و مقام معظم رهبری، تعمیق حضور مردم در عرصه مبارزه، تدوین مؤلفه عفاف و الهام‌بخش نهضت‌های آزادی‌خواه، تقویت همبستگی، استحکام و انسجام نظام و افزایش حضور مردم است.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های ۱۳ آبان مردمی‌بودن آن است و مردم ایران نقش محوری را در مقابله با استکبار جهانی داشتند و دارند و این ویژگی موجب بیداری مردم دنیا به‌منظور دستیابی به پیروزی و حضور مستمر در میدان شده و باید مردمی بودن این حرکت در مراسم ۱۳ آبان امسال به نمایش درآید. باید ماهیت استکبار برای مردم تشریح شود و امام راحل بر روی این موضوع تصریح کردند، کارکرد جهاد تبیین این است که به‌درستی جنایت‌های استکبار تشریح و تبیین شود.

آقایی با بیان اینکه باید ۱۳ آبان امسال حرکت جدید و بدیعی شود تا بتوان آن را در تاریخ ثبت کرد و صرفاً جنبه حمایتی نداشته باشد و دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه منسجم عمل کنند تا این مهم محقق شود، گفت: نواخته شدن زنگ مبارزه با استکبار جهانی، دیدار با خانواده شهدا، تولید برنامه‌های گفت‌وگو‌محور و برگزاری نشست‌های تخصصی، تولید محتوا و مستندات جدید در خصوص ۱۳ آبان و برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های پیشنهادی این روز است.

انتهای پیام
captcha