ارتش جمهوری اسلامی نیازمند هیچ کمکی از خارج نیست
کد خبر: 4174224
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

ارتش جمهوری اسلامی نیازمند هیچ کمکی از خارج نیست

علیرضا الهامی گفت: امروز فرزندان شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دانش روز دنیا برای تأمین سلاح‌ها و تجهیزاتی که یک دفاع منسجم را از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کند، به هیچ کشوری و به هیچ کمکی نیاز ندارند.

علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتشبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، شب گذشته، 17 مهرماه در دومین شب از اجلاسیه کنگره هشت هزار شهید استان همدان اظهار کرد: مردم این دیار و این خطه مردمی مجاهد از جنس حاج حسین همدانی، شهید نوژه و شهدای سوباشی هستند. 

وی افزود: خانواده معظم شهدا با تقدیم شهید خود به کشور و به این انقلاب، آرامش، حیثیت و امنیت دادند، امروز فرصتی است که در برابر شهدا و در مقابل صبر و ایثار خانواده شهدا سر تعظیم فرود آوریم؛ شهیدانی که با خون خود استقلال و امنیت این کشور را تضمین کردند.
 
الهامی با اشاره به اینکه دشمنان ما نمی‌خواهند یاد این شهدا زنده بماند، تصریح کرد: یاد شهدا نیروی محرک و انگیزه‌ای پرتوان برای حرکت آینده کشور است، تبیین حرکت شهدا باید جزء اهداف اصلی برای نسل جوان قرار گیرد. همچنین رفتار، خلق و خوی و منش شهدا امروز سرلوحه ما باید باشد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است نسل امروز بدانند چرا جنگ را دفاع مقدس می‌نامیم، گفت: جبهه‌ها اوج عبادت و عبودیت بود، حرفی جز خدا و اخلاص و نماز در آن نبود. آرمان‌های انقلاب که در رأس آنها انتظار ظهور است مقدس هستند، بنابراین برای نسل جوان ضروری است که بدانند دستاوردهای دفاع مقدس چه بود. دفاع مقدس یک اصل را ثابت کرد؛ صیانت از کشور با مقاومت به‌دست می‌آید نه با تسلیم و این یک اتفاق مبارک برای همه ما و مخصوصاً خانواده شهداست.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: مردم قدرشناس ایران خانواده شهدا را چشم چراغ خود می‌دانند، این جوشش به مردم و جوانان قدرت و بصیرت، دانایی و معرفتی عطا کرده است که از دل آن شهدای گرانقدر امنیت و حرم بروز می‌کند و دل نسل جوان امروز با روح دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی پیوند خورده است.

وی تأکید کرد: روح بلند شهدا، صبوری و مقاومت خانواده‌هایشان توفیقی است که امروز ملت ایران در جایگاهی قرار بگیرد که در برابر مستکبران سر خم نمی‌کند و این امر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا را بیشتر می‌کند.

الهامی با بیان اینکه سایت سوباشی در خطه قهرمان‌پرور همدان یکی از همین مصادیق است، بیان کرد: شهدای حماسه عاشورای سوباشی در کنار همرزمانشان صحفه زرین دیگری در کتاب پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط کرده‌ است.

وی تصریح کرد: پایگاه سوم شکاری شهید نوژه نیز با بیش از ۱۳ هزار پرواز از شمال غرب و جنوب شرق با عملیت‌های مختلف دشمن را زمین‌گیر کرد، شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس حماسه‌ای را ماندگار کرد.

الهامی با اشاره به دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی گفت: در رزمایش پهبادی مشترک ارتش که اخیراً به وقوع پیوست چند نقطه اقتدارآفرین برای کشور حاصل شد که نتیجه برکت خون شهدا بود، امروز دانشمندان نیرووهای مسلح و ارتش دست به اقداماتی می‌زنند که در دنیا منحصر به‌فرد است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ارسال ماهواره نور که همزمان سه افتخار بزرگ چه در سکوی پرتاب، چه در موشک حامل و چه در ماهواره برای کشور و برای دنیا ماندگار بوده است، یکی دیگر از این افتخارات است؛ امروز فرزندان شما در نیروی زمینی ارتش قهرمان، در نیروی هوایی، در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دانش روز دنیا برای تأمین سلاح‌ها و تجهیزاتی که یک دفاع منسجم را از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کند، به هیچ کشوری و به هیچ کمکی نیاز ندارند.

وی در پایان گفت: ‌این غیرت، تعصب، دانش و بازدارندگی فرزندان شما در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که مبتنی بر دانش روز دنیا برای تجهیزاتی که یک دفاع را فراهم کند به هیچ کمکی نیاز ندارد و این به برکت خون شهدا است.

انتهای پیام
captcha