کودکان و نوجوانان محور همه برنامه‌ریزی‌ها در حوزه فرهنگ و هنر هستند
کد خبر: 4173402
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
وزیر ارشاد در آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک اصفهان:

کودکان و نوجوانان محور همه برنامه‌ریزی‌ها در حوزه فرهنگ و هنر هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان نسل تمدن‌ساز ما هستند، گفت: در همه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در عرصه‌های گوناگون، بنای ما بر این است که دست به دست هم، فضای فرهنگی و هنری را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که امشب، 14 مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال را شاکرم که در چنین ایام مبارکی در اصفهان، این شهر کم‌نظیر و مهد فرهنگ، هنر و تمدن حاضر شدیم تا شاهد افتتاح جشنواره بزرگ فیلم‌های کودکان و نوجوانان باشیم؛ جشنواره‌ای که بهانه‌ای برای گردهمایی همه فرزندان ایران‌زمین است؛ فرزندان خوبی که نگاه به فتح قله دارند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران و نهضت بزرگ امام(ره) با عمری بیش از 60 سال، در هر دوره و نسلی، فرزندان بزرگی پرورش داده و تربیت کرده است. اصفهان عزیز ما مهد شهدای والامقامی است که تاریخ پرافتخار ما را رقم زدند. 24 هزار شهید بزرگ، اصفهان را به پایتخت فرهنگ شهادت تبدیل کرده است. ستارگانی همچون شهیدان خرازی، کاظمی و ردانی‌پور، بزرگانی هستند که تک‌تک آنها برای تحقق جامعه‌ای رو به جلو، همچون مشعلی فروزان راه را نشان می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه علما و اندیشمندان بزرگ اصفهانی در طول قرون و اعصار، اصفهان را به شهر علم و دانش، فقاهت، جهاد و شهادت تبدیل کردند، خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: فرزندان عزیز، کودکان و نوجوانان ایران‌زمین، شما امروز وارث چنین سرمایه‌ بزرگ، عزت‌آفرین و غرورآفرینی هستید. شما فرزندان مرز و بومی هستید که برای سرافرازی، استقلال و سربلندی، جان‌های عزیز جوانان خود را فدا کردند و امروز ما در چهل‌وپنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در اصفهان عزیز و در این سالن بی‌نظیر که حاصل دوره طلایی نظام جمهوری اسلامی است، به اصفهان و اصفهانی‌ها بابت افتخارآفرینی‌ها و پیشتازی‌هایی که در عرصه‌های گوناگون داشتند، تبریک عرض می‌کنیم. برای اصفهان و تاریخ سرشار از غرور و افتخار آن، واژگان اندک است و نمی‌توان توصیف و تبیین لازم را انجام داد.

وی تصریح کرد: ما در دولت، بنا را بر این گذاشتیم که حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خودش قرار بگیرد. پیشتاز همه عرصه‌ها و تحول‌آفرینی‌ها، عرصه فرهنگ و هنر بوده و تمام تلاش دولت انقلابی، برگرداندن حرکت عمومی کشور به ریل انقلاب و آرمان‌های آن است. در حوزه فرهنگ و هنر مشکلات بسیاری داشتیم و داریم و کار بسیاری در خصوص اصلاح، بهبود و ارتقای روش‌ها و مسیرها می‌طلبد.

اسماعیلی ادامه داد: ما در حوزه کودک و نوجوان می‌خواهیم سرمایه‌گذاری عظیمی انجام دهیم؛ زیرا آنها، نسل تمدن‌ساز ما هستند. شما پیشتاز غرورآفرینی در دهه‌های آینده این سرزمین خواهید بود. هر کار بایسته‌ای باید با محوریت کودکان و نوجوانان انجام شود. در مسیر مهم ایجاد تمدن اسلامی، تربیت، تعلیم و حضور کودکان و نوجوانان ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز از همه معاونان و رؤسای سازمان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کردم تا در این مراسم همراه من باشند تا در چنین جایگاهی و در حضور شما کودکان و نوجوانان عزیز اعلام کنیم که در حوزه فرهنگ و هنر، بنای اصلی‌ ما تمرکز بر تعلیم و تربیت این نسل غرورآفرین خواهد بود، افزود: در همه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در عرصه‌های گوناگون، بنای ما بر این است که دست به دست هم، فضای فرهنگی و هنری را در اختیار شما کودکان و نوجوانان عزیز قرار دهیم. شما باید محور همه برنامه‌ریزی‌های ما باشید. بنای دولت انقلابی در این دوره آن است که فرهنگ و هنر به معنای واقعی در جایگاه اصلی خودش قرار بگیرد. وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توأمان موضوع ارتقای هنر در حوزه کودک و نوجوان را دنبال می‌کنند. دوستان عزیز ما به دنبال ایجاد زنگ سینما در مدارس هستند و ان‌شاءالله این موضوع به‌زودی اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد پویانمایی ویژه تولید فیلم‌های سینمایی برای کودکان و نوجوانان را از مزیت‌های بزرگ کشور خواند و گفت: به روزهای اخیر توجه کنید که چگونه یک فیلم پویانمایی سینماها را شلوغ کرده است. سال گذشته نیز یک فیلم سینمایی کودک و نوجوان در منطقه افتخار آفرید. بنای ما این است که این گام‌ها را توسعه دهیم و این مهم ان‌شاءالله اتفاق خواهد افتاد.

وی تأکید کرد: در همه بخش‌های فرهنگی و هنری اعم از کتاب، نشریات، نمایش‌های آیینی و سنتی، تئاتر، موسیقی، فیلم و... برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس تربیت نسلی نو از هنروران بر مبنای تعالیم والای نظام اسلامی انجام شود که جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان را گام مهمی در آغاز این مسیر نورانی می‌دانیم.

اسماعیلی با قدردانی از استاندار و شهردار اصفهان و همکاران آنها در بخش‌های گوناگون مدیریت استان، مسئولان سازمان سینمایی، بنیاد فارابی و دبیرخانه جشنواره گفت: این همایش و جشنواره را نقطه آغازی برای خلق رویدادهای جدید و مهم در حوزه کودکان و نوجوانان قرار خواهیم داد.

زهرا مظفری‌فرد

انتهای پیام
captcha