قوانین دست‌وپاگیر برای مؤسسات قرآنی حذف شود
کد خبر: 4173162
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

قوانین دست‌وپاگیر برای مؤسسات قرآنی حذف شود

حافظ قرآن اهل سنت با بیان اینکه قوانین دست‌وپاگیر برای فعالیت مؤسسات قرآنی باید از سر راه برداشته شود، گفت: بودجه و امکانات برای فعالیت‌های قرآنی مهم‌ترین اصل است که اکنون نادیده گرفته شده است و برای احیای فعالیت‌های قرآنی باید به آن توجه کرد.

مولوی مهدی پرناک، حافظ کل قرآن و مربی مفاهیم قرآنی در  خراسان‌جنوبیمولوی مهدی پرناک، حافظ کل قرآن و مربی مفاهیم قرآنی در  خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص فعالیت‌های قرآنی در سال تحصیلی جدید و نیازهای آن اظهار کرد: متأسفانه اکنون بودجه‌های قرآنی کاهش یافته است و تا وقتی بودجه کافی نباشد نمی‌توان از مؤسسات انتظار داشت که به سمت فعالیت‌های اثربخش بروند. مسابقات قرآن نیز تنها گاهی به‌صورت نمادین برگزار می‌شود و بودجه لازم را در برنمی‌گیرد‌. 

وی با اشاره به اینکه لازم است حافظان و قاریان قرآن مورد توجه قرار گیرند، بیان کرد: شرایط اقتصادی و عدم برنامه‌ریزی مناسب موجب شده است مردم  استقبال چندانی از کلاس‌های قرآن نداشته باشند که لازم است ارتباطاتی بین دولت و جامعه قرآنی برای هم‌اندیشی در این خصوص صورت گیرد.

پرناک با بیان اینکه فراموش نکنیم اگر قرار است پیشرفتی صورت گیرد با تعامل و درنظرگرفتن دیدگاه‌های جامعه قرآنی ممکن است، اظهار کرد: اعطای تسهیلات به قرآن‌آموزان می‌تواند بسیار در پیگیری فرآیند قرآن‌آموزی مؤثر باشد و این می‌تواند یکی از پیشنهادت اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که دولت حمایت‌های ویژه و خاص خود را برای قرآن‌آموزان نداشته باشد نمی‌توان به پیشرفت برنامه‌های قرآنی در این برهه از زمان امیدوار بود، ادامه داد: بودجه و امکانات برای فعالیت‌های قرآنی مهم‌ترین اصل است که متأسفانه اکنون نادیده گرفته شده است. باید بودجه را درنظر گرفت تا کلاس‌های قرآنی احیا شود.

این فعال قرآنی اهل سنت با بیان اینکه از سویی دیگر قوانین دست‌وپاگیر برای فعالیت مؤسسات قرآنی باید از سر راه برداشته شود، تصریح کرد: خلاقیت و راه‌های جدید برای آموزش قرآن نیازمند تخصیص بودجه به مؤسسات قرآنی و توجه به زیرساخت‌های آموزش قرآن است که نباید نادیده گرفته شود.

انتهای پیام
captcha