انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ بین آموزش‌و‌پرورش و تبلیغات اسلامی قزوین
کد خبر: 4173152
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ بین آموزش‌و‌پرورش و تبلیغات اسلامی قزوین

در راستای اجرای سند تحول بنیادین و جهاد تبیین، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین اداره‌کل آموزش‌ و ‌پرورش و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین امضا شد.

تفاهم‌نامه‌ آموزش‌و‌پرورش و تبلیغات اسلامی قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، عصر ۱۲ مهرماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری، ایجاد ارتباط مؤثر و فعال، همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور برای اجرای سند تحول بنیادین و جهاد تبیین در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در شش ماده و ۱۰ بند و به مدت دو سال تنظیم شده است تا در این مدت همکاری فرهنگی میان دو دستگاه تقویت شود و این همکاری در راستای هدف تبیین و تعمیق فرهنگ دینی اندیشه اسلامی، گسترش ارزش‌های انقلابی، همکاری متقابل در اجرای الگوی تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقویت همکاری‌های مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین برای توسعه مدارس معارف اسلامی در نظر گرفته شده است.

این مسئول بیان کرد: محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه در ۱۷ بخش تدوین شده که این محورها شامل مواردی چون تهیه الگوی تحول دروس معارف، اجرای سند تحول بنیادین در مدارس معارف اسلامی صدرا و تبادل تجربه در سایر مدارس، اجرای دوره تربیتی تخصصی دانشجو معلمان و دانش‌آموزان، توسعه فعالیت‌های هیئت‌ها و کانون‌های دانش‌آموزی از منظر اجتماعی، تبلیغی، هنری در مدارس، همکاری در تولید محتوا، تدوین و تبادل منابع و نشر اطلاعات علمی، تولیدات رسانه‌‌ای و هنری است.

وی اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش ارتباط خوبی با اداره تبلیغات اسلامی دارد و در اغتشاشات سال گذشته با همکاری سازمان تبلیغات به شبهات دانش‌آموزان پاسخ درست داده شد تا فضا مدیریت شود و با این تفاهم‌نامه فرصتی مهیا شده است تا از ظرفیت روحانیون استفاده کنیم و بتوانیم در عمل به جهاد تبیین گام‌های خوبی برداریم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین در پایان تصریح کرد: با برگزاری ارودی «دختران حاج قاسم» و «پسران نوآوین» در نظر داریم که ۴۰۰ دانش‌آموز را به اردوی رامسر ببریم و آنان را در این اردو با مباحث دینی آشنا کنیم.

انتهای پیام
captcha