مراسم تشییع مدیر سایق حوزه علمیه دورود برگزار می‌شود
کد خبر: 4173112
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
فردا؛

مراسم تشییع مدیر سایق حوزه علمیه دورود برگزار می‌شود

مراسم تشییع حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید حسینی، مدیر سابق حوزه علمیه دورود فردا پنج‌شنبه، ۱۳ مهرماه از محل مصلی نماز جمعه دورود آغاز و سپس در خانه ابدی به خاک سپرده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حمید عظیمی‌حسینى،به گزارش ایکنا از لرستان، عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید عظیمی حسینی، مدیر سایق حوزه علمیه شهرستان دورود دعوت حق را لبیک گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حمید عظیمی‌حسینى، در سال ١٣١١ هجرى شمسى مصادف با ١٣٥٠ هجرى قمرى در خانواده زهد و تقوا و پارسایى و از خاندان سیادت پاک و مطهّر رسول‌الله(ص)، چشم به جهان گشود.

وی فرزند حاج آقا سیدجلال حسینى و برادر و عموى حجج اسلام حاج آقا سید عبدالصمد حسینى، حاج سید صدرالدین حسینى و حاج سید فخرالدین حسینى و حاج سید هاشم حسینى است که همگى از اساتید مبرز حوزه‌هاى علمیه بودند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حمید حسینى، پس از گذراندن دوران رشد و بلوغ خود به تأسى از خاندان بزرگوارشان جهت تحصیل علوم حوزوى در حوزه علمیه بروجرد و نزد بزرگانى چون آیت‌الله العظمى بروجردى، آیت‌الله العظمى حاج شیخ على محمد بروجردى، آیت‌الله مطهرى بروجردى به حوزه علمیه بروجرد که از حوزه‌هاى علمیه تراز اول جهان تشیع در عصر خود بود، گرویدند.

وی در سال ١٣٣٦ هجرى شمسى و پس از چند سال تحصیل علوم حوزوى در محضر علماى بزرگ جهان تشیع، از سوى حضرت آیت‌الله العظمى بروجردى به تبلیغ دین اسلام در شهرستان دورود مأمور شدند که در این مأموریت تبلیغى ضمن بهره‌مندى از درس اساتید بزرگوارى، چون حاج آقا مشرف و حاج آقا وحید تبریزى به دلیل حسن خلق و سلامت نفس خود با مردم آن منطقه مأنوس گردیدند و حسن لطف و الفتى که میان ایشان و مردم منطقه شکل گرفت، موجب ماندگارى این عالم ربانى براى هفت دهه در منطقه شهرستان دورود شد.

از دیگر فضائل حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حمید حسینى می‌توان به مبارزه با رژیم ستم‌شاهى و مبارزات تبلیغى در نهضت انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمینى(ره)، حضور در جبهه‌هاى جنگ تحمیلى ٨ ساله و جانبازی در راه اسلام در این نبرد حق علیه باطل، تأسیس و راهبرى نهضت سوادآموزى در منطقه محروم دورود، امامت جمعه موقت شهرستان دورود در بیش از ٣ دهه پس از پیروزى انقلاب اسلامى، ریاست و استادى حوزه علمیه شهرستان دورود، نمایندگى امین و تام مراجع عظام تقلید در شهرستان دورود و زحمات و خدمات بیشمار اجتماعى، فرهنگى و سیاسى در طول حیات پر برکت‌شان اشاره کرد.

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حمید حسینى در تاریخ ١١ مهرماه ١٤٠٢ مصادف با ١٧ ربیع‌الاول و پس از ٩ دهه عمر پربرکت و مجاهدت و تلاش خالصانه دار فانى را وداع گفت و روح پرفتوح ایشان به ملکوت اعلى پیوست.

مراسم تشییع این عالم روحانی فردا پنج‌شنبه، ۱۳ مهرماه ساعت ۱۴ از محل مصلی نماز جمعه شهرستان دورود آغاز و سپس در خانه ابدی به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha