1300 بسته معیشتی قرار دوازدهم در گیلان توزیع شد
کد خبر: 4173087
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

1300 بسته معیشتی قرار دوازدهم در گیلان توزیع شد

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: در اجرای قرار دوازدهم مهرماه یک‌هزار و 300 بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان در استان گیلان توزیع شد.

حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز، 12 مهرماه در مراسم قرار دوازدهم که در لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه واقفین مجاهدان ماندگار تاریخ هستند، اظهار کرد: واقفین در کنار شهدا که جان خود را وقف اسلام کردند، مجاهدت مال را به بشریت آموختند.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و انسان دوستی از نکات برجسته سیره معصومین است، افزود: عمل به نیات واقف رسالت اصلی سازمان اوقاف است، از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 20 میلیارد تومان در قالب طرح قرار دوازدهم به مردم استان گیلان خدمات اجتماعی ارائه شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه پرداخت حقوق موقوفات منجر به اتفاقات مبارکی مانند اجرای طرح قرار دوازدهم و رفع محرومیت خواهد شد، افزود: احیای موقوفات اگر صورت بگیرد بازوی قدرتمند نظام اسلامی در رفع محرومیت خواهد بود.

علیزاده تصریح کرد: در شهرستان لنگرود از محل موقوفه میرزابابا خالکیاسری 110 بسته معیشتی به ارزش ۶۰ میلیون تومان شامل حبوبات، رب، روغن، ماکارونی و برخی مواد غذایی تهیه و توزیع شد. همچنین 30 بسته مهر تحصیلی با ارزش کلی 24۴ میلیون تومان شامل کیف، تعدادی دفتر و نوشت افزار، مدادرنگی و دیگر ملزومات تحصیلی بین دانش‌آموزان کم برخوردار تهیه شد.

وی در خصوص اجرای طرح قرار دوازدهم مهرماه در استان، گفت: در اجرای قرار دوازدهم مهرماه یک‌هزار و 300 بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان، یک هزار و 600 بسته مهر تحصیلی شامل 50 هزار نوشت افزار و لوازم التحریر به ارزش هر بسته 750 هزار تومان و جمعا یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان، کمک هزینه تهیه جهیزیه به ارزش 10 میلیون تومان، کمک هزینه خرید یخچال به ارزش 12 میلیون تومان، کمک هزینه برای دارو و درمان به ارزش 20 میلیون تومان، جمع آوری و توزیع 35 تن برنج به ارزش حدود دو میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی، خیرین و عواید موقوفات برای پخت در مواکب اربعین در مرز مهران و موکب‌های گیلانی مستقر در مسیر اربعین حسینی هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha