برنامه‌های اوقاف لرستان به‌مناسبت هفته وقف اعلام شد
کد خبر: 4172998
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

برنامه‌های اوقاف لرستان به‌مناسبت هفته وقف اعلام شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از اجرای 80 برنامه به‌مناسبت هفته وقف در استان خبر داد و گفت: همایش «یاوران وقف» در سه شهرستان استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان امروز، 12 مهرماه در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به اینکه هفته وقف از 10 مهرماه مصادف با 16 ربیع‌الاول آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد، گفت: در هفته وقف بالغ‌ بر 80 برنامه مختلف در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته، همایش «یاوران وقف» است که در سه شهرستان استان برگزار می‌شود، افزود: در همایشی که در مرکز استان برگزار خواهد شد، تجلیل از واقفان و هیئت‌‌امناء نیز انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم»، برپایی نمایشگاه عملکرد اوقاف، زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس و برگزاری نشست تخصصی وقف را از دیگر برنامه‌های هفته وقف اعلام کرد و ادامه داد: سالانه حدود 50 وقف با نیت‌های مختلف واقفان در استان لرستان به ثبت می‎رسد و اخیراً هشت مورد وقف جدید در استان ثبت شده است.

عباس‌زاده تعداد موقوفات لرستان را بیش از سه هزار موقوفه برشمرد و اضافه کرد: از این تعداد دو هزار و 300 موقوفه مسجد، 300 موقوفه حسینیه و مابقی وقف‌های منفعتی هستند که سالانه منفعت این موقوفات با نیت‌های مختلف به دست نیازمندان می‌رسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: در سامانه ثبت موقوفات بالغ‌ بر 800 نیت مختلف وجود دارد که واقفان می‌توانند موقوفات خود را طبق همان نیت ثبت کنند، به‌طوری که بیش از 60 درصد موقوفات منفعتی برای ایام محرم و صفر ثبت شده است.

عباس‌زاده یادآور شد: دو مغازه منفعتی در استان وجود دارد که سالانه بیش از 15 میلیون تومان اجاره آنها برای کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند هزینه می‌شود، همچنین برای بخش‌های درمانی، بهداشتی، ازدواج و مسکن نیز از محل موقوفات منفعتی به نیازمندان هزینه‌هایی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha