نخستین همایش تجلیل از قرآنیان شهر الوند برگزار شد
کد خبر: 4172951
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

نخستین همایش تجلیل از قرآنیان شهر الوند برگزار شد

نخستین همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهر الوند با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی قرآن کریم همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

همایش تجلیل از قرآنیان

به گزارش ایکنا از قزوین، نخستین همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهر الوند شامگاه سه‌شنبه ۱۱ مهر همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان استاد حوزه و دانشگاه، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، سید مصطفی حسینی قاری بین‌المللی قرآن و جمعی از مسئولان استان قزوین در سالن یادگار امام(ره) شهر الوند برگزار شد.

جواد خلج‌طایفه، شهردار الوند، در جریان برگزاری این مراسم که با استقبال مردم همراه بود، گفت: فراهم کردن زمینه تعالی و رشد فکری و فرهنگی افراد جامعه به سوی کمال از جمله رسالت‌هایی است که نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف همچون شورا و شهرداری وظیفه دارند در مسیر تحقق آن مشارکت جدی و اثرگذار داشته باشند.

وی با بیان اینکه «قرآن» در کنار سیره اهل بیت(ع) ۲ منبع مهم فرهنگی هستند که گسترش مبانی آن‌ها جامعه را به سوی تکامل و تعالی هدایت می‌کند، افزود: شورای اسلامی و شهرداری الوند ذیل اهداف و برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف، کمک به توسعه و ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را نیز بر عهده دارد که یکی از این خدمات مهم، همراهی و حمایت از ترویج فرهنگ قرآن و معارف اسلامی است.

شهردار الوند بیان کرد: امر فرهنگ جدایی‌ناپذیر از قرآن است و به همین سبب شورا و شهرداری الوند به آن اهتمام داشته‌اند و علاوه بر فراهم کردن زیرساخت و حمایت از نهاد‌های قرآنی در سطح شهر، در زمینه برگزاری محافل قرآنی و دینی نیز فعال بوده‌اند و در کنار ایجاد فضا برای فعالیت‌های خود، در راه اعتلای فرهنگ قرآنی جامعه نیز اقداماتی را انجام داده‌اند و در این راستا برگزاری نخستین همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهر الوند به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی استان قزوین در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در این همایش که به همت شورای اسلامی و شهرداری الوند و با محوریت و حمایت مسئولان قرآنی شهرستان به ویژه فرماندار شهرستان البرز، امام جمعه شهر الوند، رئیس شورای اسلامی شهر الوند، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز و همچنین با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز برگزار شد، از ۲۰۸ نفر از اساتید، پیشکسوتان، حافظان، قاریان، مفسران و خیرین قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

خلج‌طایفه خاطرنشان کرد: طبق داوری صورت گرفته هیئت اندیشه‌ورز قرآنی که متشکل از چهره‌های برتر قرآنی شهرستان البرز هستند؛ این نفرات در پنج رتبه دسته‌بندی و جهت تجلیل، معرفی شدند.

به گزارش ایکنا، در پایان این همایش، از پوستر دومین دوره لیگ قرآنی شهرستان البرز رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha