برگزاری آیین اختتامیه مسابقات «فرمانده من» در اردبیل
کد خبر: 4172405
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

برگزاری آیین اختتامیه مسابقات «فرمانده من» در اردبیل

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و تاسی از فرامین مقام معظم رهبری، آیین اختتامیه مسابقات «فرمانده من» در اردبیل برگزار شد.

برگزاری آیین اختتامیه مسابقات «فرمانده من» در اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از دفاع‌پرس اردبیل، آیین اختتامیه مسابقات «فرمانده من»، با تاسی از فرامین رهبری در مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با «عنوان جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز»، نهم مهرماه با حضور «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار اردبیل و مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل برگزار و از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

در این برنامه «علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه موزه دفاع مقدس استان به منزله خیمه گاه شهدا است و مسئولان آموزش و پرورش می‌توانند برای برگزاری برنامه‌های خود جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از این محل استفاده کنند.

در ادامه سردار مصطفی اکبری از فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت به جمله معروف رهبر معظم انقلاب اسلامی ما به قله نزدیک شدیم اشاره و تصریح کرد: جمله فوق که کاملاً مبتنی بر واقعیت موجود است، اگر کسی واقع‌بینانه و فارغ از هوچی‌گری دشمن به دستاورد‌های نظام و انقلاب نگاه کند این در آستانه قله بودن را خواهد دید.

وی گفت: سال‌های اخیر معظم‌له مدام از امید صحبت و در کنار آن تأکید می‌کنند منظورشان اغراق‌گویی و تبلیغات صرف نیست بلکه مقصودشان از تولید امید دیدن پیشرفت‌ها؛ ناظر به ضعف و زبونی دشمن و بیان واقعیت‌هاست.

سردار اکبری افزود: ما روزی که انقلاب کردیم کجای معادلات رشد جهانی بودیم و امروز به‌رغم همه فشار‌ها و تحریم و جنگ و انواع دشمنی‌های ناجوانمردانه کجا هستیم؟ لذا امروز اگر تحمل نکنیم، دچار یک شکست معمولی نمی‌شویم، بلکه یک بازی کاملاً برده را باخته‌ایم.

وی گفت: پیش از انقلاب ما در عرصه علوم و دستاورد‌های علمی که تعیین‌کننده شاخص‌های پیشرفت و رشد یک ملت است نه تنها در دنیا بلکه در منطقه هم جایگاهی نداشتیم، اما امروز با وجود این همهٔ مانع‌تراشی دشمنان نه‌تن‌ها در منطقه بلکه در کل دنیا دارای جایگاه‌های ممتازی هستیم. چرا باید تحت تأثیر القائات رسانه‌ای دشمن احساس شکست کنیم؟ کمی مبتنی بر مستندات اشاره کنم که ما کجا بوده‌ایم و اکنون کجای کاریم.

وی با بیان اینکه پیشرفت یک چیز است و حس عدم پیشرفت چیز دیگری است، امنیت یک واقعیت است و حس عدم امنیت حقیقتی دیگر گفت:ما امروز در مجموع سرعت پیشرفت بسیار خوبی داریم و این موارد تنها گوشه‌ای از دستاورد‌های ما هستند، اما حس عدم پیشرفت از عوارض جنگ شناختی است. ما امروز از امن‌ترین کشور‌های دنیا هستیم، اما در عین حال با جنگ روانی دشمن حس ناامنی داریم.

به نظر می‌رسد تفاوت برخی از ما با رهبر معظم انقلاب اسلامی اینجاست که ما تحت تأثیر تبلیغات شیاطین، داشته‌ها و پیشرفت‌ها را نمی‌بینیم، اما ایشان با تقوا و بصیرت مبتنی بر آن و توکل برخدا تحت تأثیر این جوسازی نیستند و این رسیدن به قله را به عینه می‌بینند. ضمناً در کنار این پیشرفت‌ها به ضعف دشمنان و بدخواهان انقلاب هم نگاه کنیم. دشمنان ما امروز در انزوا و رو به زوال هستند. نیمی از دشمنان سلطه گر ما که ابرقدرت شرق بود، کاملاً از هم پاشید و نیمه دیگر که آمریکا و صهیونیست‌ها هستند در لبه پرتگاه قرار گرفته‌اند، اگر همه رشد جبهه حق و انزوای رو به اضمحلال جبهه باطل را واقع‌بینانه و به دور از جوسازی رسانه‌ای ببینیم، آن آستانه به قله رسیدن مورد اشاره رهبری کاملاً قابل درک است.

اکبری گفت: در حوزه سلامت، در آموزش، در درمان، در تولید انواع دارو‌ها و تجهیزات بیمارستانی و تولید انواع واکسن جزء ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و حتی در کرونا علی‌رغم تحریم‌های بی‌سابقه نسبت به کشور‌های پیشرفته دنیا، کم‌ترین قربانی را داشتیم و در تولید واکسن کرونا جزء برترین‌ها بوده‌ایم و در میان کشور‌های منطقه رشد خوبی در زمینه توریست درمانی داریم.

وی بیان کرد: از لحاظ دفاعی و امنیتی و به‌ویژه استقلال با اینکه ما با پشتوانه آمریکا و غرب کاملاً وابسته و مثلاً ژاندارم منطقه بودیم، اما امروز کاملاً مستقل و قدرت اول منطقه هستیم و از نظر موشکی و پهپادی جزء ۵ کشور برتر دنیا می‌باشیم و جزء ۶ کشور دارای فناوری موشک هایپرسونیک و همچنین جزء ۱۷ ارتش قدرتمند دنیا هستیم.

انتهای پیام
captcha