راه‌اندازی ۱۴ کارگاه خیاطی و قالیبافی برای زنان کولبر در کردستان
کد خبر: 4172383
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

راه‌اندازی ۱۴ کارگاه خیاطی و قالیبافی برای زنان کولبر در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: خرید چرخ خیاطی برای بانوان سرپرست خانوار و راه‌اندازی ۱۴ کارگاه خیاطی و قالیبافی برای زنان کولبر در استان از اقدامات این اداره‌کل است.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 9 مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با گرامیداشت هفته وحدت و آغاز دهه وقف از 11 مهرماه جاری به اقدامات این اداره‌کل در حوزه‌های خدمات اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: حفاظت، احیا و بازسازی مساجد از وظایفی اصلی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان بوده که همواره در اولویت قرار دارد.

وی به هزینه‌کرد 320 میلیارد ریال در راستای تعمیر و مرمت مساجد اشاره کرد و افزود: 180 میلیارد ریال از این اعتبار دولتی، 140 میلیارد ریال آن از محل اجرای موقوفات مساجد تأمین شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به احداث مصلای مریوان اشاره و بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های‌ صورت گرفته برای اتمام این پروژه به 550 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

وی از مورد حمایت قرار گرفتن 140 هیئت شاخص استان در ایام اربعین خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن و اهدای جوایز، تهیه لوازم‌التحریر، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی برای 66 هزار هکتار در استان، حمایت 150 میلیارد ریالی از یک‌ هزار و 160 ماموستا دینی از دیگر اقدامات انجام شده اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان طی امسال بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند از اجرا و ‌تکمیل پروژه امامزاده هاجر خاتون، تکمیل مدرسه خدیجه‌الکبری اهل سنت خواهران سقز خبر داد و افزود: انجام خدمات پزشکی، اجرای رزمایش سلامت در دزج و مالوجه با 80 کادر پزشکی، اجرای رزمایش سلامت در نایسر در ۱۰ روز آینده، اجرای سه پروژه گردشگری در کردستان از دیگر اقدامات انجام شده توسط اوقاف است.

وی ایجاد بازارچه‌های محلی را یکی دیگر از اقدامات جدید اداره اوقاف و امور خیریه در سطح استان کردستان دانست و اظهار کرد: برای نخستین بار احداث سه بازارچه در شهرستان‌های سقز، سنندج و بیجار در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی بازارچه بیجار گفت: در تلاشیم تا عملیات اجرایی بازارچه‌های محلی سنندج و سقز را نیز اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اختصاص زمین‌های وقفی در سطح استان برای احداث مسکن ملی بیان کرد: تاکنون در چهار شهر قروه، سقز، مریوان و بانه زمین برای نهضت ملی مسکن معرفی و مورد پذیرش قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام کاروند به اهدای دام رایگان از چهار تا 16 رأس به هر نفر برای ساکنین 21 روستا استان خبر داد و گفت: خرید موردی چرخ خیاطی برای بانوان سرپرست خانوار و راه‌اندازی 14 کارگاه خیاطی و قالیبافی برای زنان کولبر در استان از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان است.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری محافل انس با قرآن، همایش یاوران وقف، اختتامیه مسابقات قرآنی و برپایی نمایشگاه از دیگر ویژه‌برنامه‌های هفته وقف در کردستان است.

انتهای پیام
captcha