ثبت 36 وقف جدید در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4172151
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

ثبت 36 وقف جدید در خراسان‌شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از ثبت 36 وقف جدید در استان طی سال جاری خبرداد.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی امروز هشتم مهرماه همزمان با آغاز دهه وقف در نشست خبری اظهارکرد:از ابتدای سال جاری تاکنون 36 وقف جدید با نیات مختلف در سطح استان به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر احصاء نیازهای روز و سوق دهی وقفیات جدید بر همین اساس، افزود: مباحث علمی، بهداشت و درمان، اشتغال و ازدواج، محیط زیست، سالمندان، منابع طبیعی، خوابگاه، دانشجویان و بیماری‌های خاص از مهمترین نیازهای روز جامعه محسوب میشوند که نیازمند فرهنگ سازی به منظور ثبت وقفیات در این حوزه ها هستیم.

وی با اشاره به وجود بیش از شش هزار موقوفه در استان، یادآورشد: خراسان شمالی 12 هزار و 388 رقبه و 168 بقعه متبرکه دارد.

آسوده با اشاره به دهه وقف، تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، نواختن زنگ وقف، برپایی جشن میلاد پیامبر اکرم(ص)،  برگزاری محفل انس با قرآن،غبارروبی گلزار شهدا،دیدار با اصناف مختلف برپایی همایش یاوران وقف و همایش سبک زندگی اسلامی از مهمترین برنامه‌های این مهم در استان است.

وی با گلایه از وجود بروکراسی اداری طولانی در اخذ مجوزها، یادآورشد: این روال طولانی جهت دریافت مجوزها سبب شده تا سرمایه گذارها رغبت لازم را برای سرمایه گذاری در این استان نداشته باشند و این مهم مانع پیشرفت و توسعه می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اخذ مجوزهای لازم برای مجتمع خدماتی و رفاهی آشخانه از سال 98 تاکنون درگیر هستیم و از این اداره به آن اداره برای دریافت مجوز و انجام باقی امور مراجعه میکنیم اما هنوز کار لازم انجام نشده است.

وی با اشاره به واگذار 15 هکتار زمین برای نهضت مسکن، عنوان کرد: 23 میلیارد تومان اعتبار نیز طی سال جاری بدون هیچ برگشتی جذب و در بین اماکن متبرکه و مساجد توزیع شد.

وی با اشاره به برپایی مهمترین رویداد قرآنی کشور در خراسان‌شمالی، عنوان کرد: این استان از 16 تا 26 آذرماه میزبان مسابقات کشوری قرآن بوده که بیش از700 نفر متسابق در این مهم شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha